ארגוני נשים: למנות אישה כשרת הדתות

"קולך", "מבוי סתום" וארגוני נשים נוספים, פנו לארבע המפלגות הגדולות בישראל בדרישה למינויה של אישה לתפקיד שרת הדתות, זאת על מנת לחזק את מעמד האישה בחברה הדתית

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 31/01/13 12:53 כ בשבט התשעג

ארגוני נשים: למנות אישה כשרת הדתות
יחצ, צילום: יחצ

ארגוני נשים ובהם הארגונים הדתיים ”קולך“ ו“מבוי סתום“, שיגרו היום (ה‘) מכתב לראשי ארבע המפלגות הגדולות בישראל - הליכוד, יש עתיד, העבודה והבית היהודי, בדרישה לחזק את מעמד האישה בעולם הדתי, בין היתר באמצעות מינוי אישה לתפקיד שרת הדתות.

”אנו פונים אליכם בשם ארגונים האמונים על חיזוק זהותה היהודית של מדינת ישראל ועל קידום מעמד האישה בחברה בכלל ובעולם הדתי בפרט. תוצאות הבחירות מהוות הזדמנות לשינוי כולל ביחסי דת ומדינה בישראל“, נכתב ע“י הארגונים, שציינו כי ”אין זה סוד כי דווקא בממסד הדתי חסר מאוד ייצוג לנשים“.

הארגונים מציעים כי ”לנוכח המציאות היום שנשים אינן משמשות בתפקיד דיינות ורבנות, ראוי למנות אישה כשרת הדתות“. לדבריהם, ”מינוי כזה ידגיש את הצורך לבחון את מכלול פעילותו של הממסד הדתי לאור צרכיהן של הנשים הנזקקות להם“.

במכתב, טוענים הארגונים כי ”בכל אחת מסיעותיכם יש נשים המתאימות לתפקיד שרת הדתות“. מינוי אישה כשרת הדתות רצוי ואפשרי. אל תמנעו מכך“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן