ארגוני נשים לאלי ישי: חובה להכניס נשים למפלגה

לאחר דברים של אלי ישי, שסירב לומר האם יכניס נשים למפלגה החדשה אותה הוא מקים, ארגוני הנשים זועמים. "שילוב נשים ברשימה לכנסת אינו 'שאלת משנה'"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/12/14 07:46 כד בכסלו התשעה

ארגוני נשים לאלי ישי: חובה להכניס נשים למפלגה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

דבריו של חבר הכנסת אלי ישי על סירובו להסכים להציב אישה ברשימת המפלגה החדשה שהקים לכנסת במסיבת העיתונאים שקיים אתמול בערב, עוררו סערה רבה. במסיבת העיתונאים שקיים הערב ישי בה השיק את מפלגתו החדשה סירב כזכור ישי להתייחס לשאלת סוגיית הצבת ישי ברשימה ולהסכים לשילוב נשים ברשימה.

מטה ״לא נבחרות לא בוחרות״, שהוקם על ידי קבוצת נשים חרדיות במטרה לדרוש ייצוג שיוויוני פרסם הערב הודעה בה נכתב כי ״הוא מיצר על כך שלמרות האומץ של אלי ישי לצאת לדרך חדשה, לא היה לו האומץ להצהיר על שילוב נשים חרדיות ברשימתו״.

המטה קורא לישי, ״עדיין לא מאוחר לתת ביטוי לקול הנשי ברשימה החדשה. אלפי נשים חרדיות תולות בך תקווה לרשימה מאוזנת והגונה״.

לדברי אחת מנשות המטה רחלי איבנבוים היא מרגישה דאגה לנוכח העובדה כי המפלגות הולכות אחורה בעניין שילוב נשים ועכשיו אנחנו עדים לאי שילוב נשים גם במפלגה שהיא חצי דתית לאומית וחצי חרדית. ״ציבור הנשים חייב להתאחד ולדרוש את מקומן המובטח של נשים במפלגה הדתית - חרדית״.

גם ב"תנועת 'קולך' פרסמו הערב הודעה בה נכתב ״תנועת קולך מצרה על כך שישנם נבחרי ציבור הרואים בשילוב נשים ברשימות לכנסת "שאלת משנה", ועוד יותר מכך - על עצם העובדה כי מדובר בכלל בשאלה. עצוב לראות כיצד נבחרי ציבור מצהירים על כוונתם להדיר נשים בצורה כה שוות נפש,כאילו אין חוק בישראל ולא מדובר בהפרה בוטה של החוק. דווקא תקופת הבחירות היא העת להוכיח כי כולם שווים בעיני החוק, ואין דין שונה למפלגות שונות. חובה על הציבור להבין כי אנשים שאינם משלבים נשים ברשימותיהם - גם לא ייצגו אותן לכשייבחרו."