ארגוני הנשים תומכים במינוי מזכ"לית לבני עקיבא

בארגוני הנשים הדתיות מברכים על הרעיון למנות אישה בראש תנועת בני עקיבא. חנה קהת: "אנחנו רוצים שילדה בבני עקיבא תדעה שהשמיים הם הגבול"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 04/01/16 14:54 כג בטבת התשעו

ארגוני הנשים תומכים במינוי מזכ"לית לבני עקיבא
בני עקיבא, צילום: בני עקיבא

בעקבות הפרסום הבוקר באתר 'כיפה' לפיו ועדת האיתור של תנועת בני עקיבא, שוקלת בפעם הראשונה בתולדותיה, למנות אישה לתפקיד מזכ"לית התנועה, ארגוני נשים דתיות מברכות את המהלך.

ליאורה מינקה, יו"ר תנועת אמונה סיפרה כי היא אפילו המליצה על כמה מועמדות לתפקיד "דיברתי עם שני חברים בוועדת האיתור ואמרתי להם שהגיע הזמן, בסך הכל רוב מרכזות הסניפים הן נשים, ויש נשים נפלאות שראויות לתפקיד". מינקה אמרה כי ההצעה עלתה לוועדת האיתור "שמחתי שהעלו את זה בישיבה ולא הייתה התנגדות מהותית אלא תמיכה ברמה העקרונית לעניין. זו עשויה להיות בשורה מאוד חשובה עבור נשות הציבור הדתי".

חנה קהת, מייסדת תנועת הנשים קולך מסרה לכיפה כי מינוי מזכ"לית אישה לתנועה יהווה תיקון חשוב "אני חושבת שבמקומות הגבוהים בתנועה, בדרג ההנהלה, יש רק גברים ובאופן סמוי זה משדר מסר מדכא לנשים. זה גם משפיע לאורך זמן כי הן לא יכולות לראות את עצמן בתפקיד גבוה".

לדבריה של קהת "המקסימום היום בבני עקיבא זה שנשים יהיו קומונריות, רק בשביל לעשות את התיקון הזה, אנחנו רוצים שילדה בבני עקיבא תדע שהשמיים הם הגבול והלוואי שכך יקרה".

עד כה כיהנו בתפקיד מזכ"ל התנועה אך ורק גברים. על פי מידע שהגיע לאתר 'כיפה' עלה כי בין המועמדים אותם בוחנת ועדת האיתור נמצא גם שמה של שירת מלאך, מי שכיהנה עד לא מזמן כמנכ"לית עמותת ההכרויות "ישפה".

דני הירשברג שעמד בראשות התנועה בארבעת השנים האחרונות ,צפוי לסיים בקרוב את תפקידו כמזכ"ל התנועה.