ארגוני הנשים: לא להעברת האחריות על בתי הדין למשרד הדתות

ארגוני הנשים הדתיות, ביניהם "קולך" ו"מבוי סתום", טוענים כי העברת הסמכות על בתי הדין למשרד הדתות תפקיע את יכולת הפיקוח על הנעשה בהם ותעמיק את העוול הנגרם לאלפי נשים בישראל

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/03/13 14:12 ג בניסן התשעג

ארגוני הנשים: לא להעברת האחריות על בתי הדין למשרד הדתות
ori, צילום: ori

ארגוני הנשים הדתיות, בהם ”קולך“ ו“מבוי סתום“, שיגרו היום (ה‘) מכתב בהול לחברי כנסת, ביניהם ליאיר לפיד, לנפתלי בנט ולרב שי פירון, בבקשה כי יפעלו למניעת העברת האחריות על בתי הדין ממשרד המשפטים למשרד הדתות.

במכתבם, ציינו הארגונים כי מעמדן של הנשים בנישואין הדתיים נחות לעומת הגברים, לרבות בשל תופעת מעוכבות הגט, מסורבות הגט והעגונות. ”אלפי נשים בישראל חיות בסבל וצער משוללות זכויות בסיסיות של חרות, של זכות לזוגיות ושל זכות לאמהות, בעקבות המחדלים הקשים של הממסד הרבני, אתם ודאי מודעים למצוקות הללו ולתלונות הקשות על תפקודם הלקוי של בתי הדין הרבניים“, נכתב.

הארגונים מציינים כי ”העברת הסמכות עליהם לידי משרד הדתות, תפקיע מן הרשות האזרחית של משרד המשפטים את יכולת הפיקוח על הנעשה בהם ותעמיק את העוול הנגרם לאלפי נשים בישראל. עוול שמשמעותו פגיעה בערכים הדמוקרטים של מדינת ישראל“.

הארגונים מציינים כי לדעתם, הכוונה להעביר את בתי הדין הרבניים לאחריות משרד הדתות נובעת מהכוונה להרחבת סמכויות בתי הדין, ”מהלך אשר פעלנו רבות בכנסת הקודמת כדי לעצור אותו, כדי למנוע פגיעה נוספת בזכויות הנשים במדינת ישראל ובזכות לשוויון“. לטענתם, ”קיים חשש ממשי, שהעברת בתי הדין לרשות המשרד לענייני דתות אכן תאפשר הרחבה מדאיגה של סמכויות בתי הדין הרבניים, לצד הפחתת היכולת של משרד המשפטים לבקר את הנעשה בו“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן