ארגון רבנים חדש יוקם תחת תמיכת הרבנות הראשית

הארגון החדש יפעל להנגשת שירותי הדת תחת תמיכת והשפעת הרבנים הראשיים וימנע מעיסוק בנושאים פוליטיים. לטענת המייסדים הארגון יהיה פתוח לרבנים מכל הזרמים ההלכתיים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/07/15 20:57 כז בתמוז התשעה

ארגון רבנים חדש יוקם תחת תמיכת הרבנות הראשית
לשכת הרב לאו, צילום: לשכת הרב לאו

ארגון רבנים חדש בתמיכת והנהגת הרבנות הראשית עומד לקום בקרוב, בשיתוף עם ארגון 'דרך אמונה'. הגוף ייקרא 'בנעם' ומטרתו תהיה להקים מערך פעילות של למעלה מאלף רבנים ברחבי המדינה, אשר יתנו מענה לצרכי הציבור בתחומי הדת והתורה.

במכתב לרבנים אותו פרסם הרב ברוך אפרתי יו"ר 'דרך אמונה' הוא מסביר כי הארגון החדש יפעל בעיקר להנגשת הרבנות בצורה מהירה ויעילה, "'בנעם' תהיה נגישה מאד, כך שכל אזרח במדינה יוכל ברגע אחד להזמין פגישה עם רב מהאזור שלו- שיפסוק עבורו הלכה, שיסייע לו בחתונה, שימול את בנו, שימצא עבורו חברותא ושיעור תורה באזור שלו, שיסייע לו בהליך גיורו", כתב הרב אפרתי.

הוא מצהיר כי 'בנעם' לא תפעל כנגד גופים אחרים, ולא תביע עמדות עקרוניות בנושאים ציבוריים. היא תהיה זרועה הארוכה והפעלתנית של הרבנות הראשית, למתן שירותים רבניים מאירי פנים, כפי ההלכה המרכזית ללא כל שינוי וחידוש. "הארגון הזה יהיה נאמן להלכה המקובלת, ולא יחליש את הרה"ר אלא יבוא בשמה ויחזק אותה באופטימיות כלפי האזרחים", כותב הרב אפרתי.

לדבריו הארגון החדש מקים מערך רבנים מחתנים דרך הרה"ר, מערך שיעורי תורה ארצי של הרה"ר, מערך הדרכת חתנים וכלות מטעם הרה"ר, מערך כנסים לעידוד וחיזוק הרבנים, תיאום בירור יהדות ועוד פעילויות רבות שיגיעו על פי חזון המייסדים לכל רחבי המדינה בצורה יעילה ונוחה.

הארגון החדש פתוח לכל הרבנים המעוניינים לפעול תחת מטריית הרבנות הראשית ו'בנעם' מציינים כי הארגון אינו שייך רק לציונות הדתית, אלא לכלל העולם הרבני התורני. "בראשו סמל המדינה, בנשיאותו הרבנים הראשיים, על פרסומיו דגל ישראל. אולם הוא כולל בשווה את העולם החרדי אשר הביע כבר התעניינות והסכמה לשיתוף פעולה זה- ליטאים,חסידים,ספרדים. וב"ה אנחנו, רבני הציונות הדתית", אומר הרב אפרתי.

לטענתו הארגון החדש הוקם בנפרד מ'דרך אמונה' בשל מטרות שונות. 'דרך אמונה' מטרתה הבהרת עמדות בנושאים העומדים על סדר היום בשונה מהארגון החדש שאינו מתכוון לעסוק כלל בנושאים אקטואליים אלא בהנגשת שירותי הדת. בנוסף, לטענתו הקמת ארגון שאינו תחת מטריית הרבנות הראשית פוגע בה ומחליש את כוחה שכן זהו תפקידה ואם אחר עושה אותו יש בכך ביקורת כנגדה.

הארגון החדש הוקם נטול היררכיה, ולטענת הרב אפרת כי הוא ימשיך להיות. "יש בו נשיאות של הרבנים הראשיים. כל שאר העשייה היא בשטח כלפי הציבור- אין ועדות היגוי חוץ מהרבנים הראשיים, אין נשיאות, אין כבוד והדר וכדומה, אין גבוה מעל גבוה ודירוגים של מגזר מעל מגזר. ואם יהיה- נשקול שוב את שייכותנו לזה", אומר הרב אפרתי.

במידה והארגון אכן יצליח במטרותיו ויקדם את נגישות שירותי הדת במדינה יהיה מעניין לעקוב אחר תגובותיהם של ארגוני הרבנים האחרים שעד עתה הקימו מסגרות עצמאיות שאינן תחת הרבנות הראשית.