ארגון "פעמונים" זכה באות המופת החברתי בכנס שדרות

אות המופת החברתי הוענק לארגון על תרומתו לחיזוק החוסן החברתי-כלכלי. מתוך הנימוקים לקבלת הפרס: "על הענקת ידע וכלים המאפשרים לאלפי משפחות לנהל את תקציב משק הבית בצורה מאוזנת ומושכלת"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/11/13 11:27 יח בכסלו התשעד

ארגון "פעמונים" זכה באות המופת החברתי בכנס שדרות
יחצ, צילום: יחצ

לאחר יומיים של מושבים ודיונים רבים בנושאים חברתיים נחתם כנס ישראל-שדרות לחברה, המתקיים במכללה האקדמית ספיר, בטקס הענקת אות המופת החברתי שהוענק לארגון פעמונים, ארגון התנדבותי המסייע למשפחות וליחידים השרויים במשבר כלכלי. מתוך הנימוקים לפרס: "במשך למעלה מעשור סייע הארגון ליותר מ20,000 משפחות לצאת ממשבר כלכלי ולעלות על דרך המלך בתהליך הבראת כלכלת הבית. על פי תפיסת פעמונים, על מנת להוציא משפחה או אדם ממצוקה כלכלית יש לחזק בקרבם את האחריות האישית באמצעות הקניית מידע וידע פיננסיים - ועל כך מגיע להם אות המופת החברתי".

כיום פעילים בארגון כ-2,500 מתנדבים, הנותנים שירות בכל הארץ עבור כ-4,500 משפחות מדי שנה, הנהנים מייעוץ והכוונה אישיים לצד עשרות אלפי משתתפים בהרצאות ובסדנאות המועברות ברחבי הארץ.

בפעמונים מלמדים משפחות ללא שיפוטיות ובהתנדבות מלאה לנהל את כלכלת ביתן ונותנים להן כלים המשמשים אותן עוד שנים רבות. השירות של פעמונים ניתן ללא תשלום והעשייה עצמה נעשית על ידי מתנדבים מקצועיים שעברו הכשרה, ליווי, ניהול והדרכה. המשפחה מצדה, מקבלת זאת באהבה ובהוקרה. משפחת חדד מירושלים שקעה בחובות ולא הצליחה לעמוד בעומס הכלכלי.

משה מספר: "לפני שפנינו לפעמונים היינו במצב שלא עמדנו בתשלומים וכמעט איבדנו את הבית. ההוצאה לפועל כבר דפקה בדלת. אחרי שיצחק למדן, מנהל האזור בפעמונים שליווה אותנו בתהליך הגיע אלינו, הצלחנו להסדיר את כל החובות, בזכותו אנחנו חיים היום באיזון מוחלט. לאורך כל הדרך הוא היה תמיד זמין אלינו, לימד אותנו מה לרשום ואיך לעשות סדר. היום חזרנו לשלוט בחיים ואנחנו מנהלים את ההוצאות וההכנסות שלנו ממש ברמה שאנחנו יודעים מאיפה כל שקל נכנס ולאן כל שקל יוצא".

על פעילות זו, "המהווה שינוי גישה חדשני ומקורי בטיפול במצוקות כלכליות" - הענקת חכות ולא דגים, זכה הארגון באות המופת החברתי. אוריאל לדרברג מייסד ומנכ"ל הארגון: "אנחנו מאמינים קודם כל באנשים, משפחה יכולה לצאת ממצוקה כלכלית - אם רק יעזרו לה לנהל את משק הבית באחריות. הפרס מגיע למתנדבים העושים לילות כימים למען אלפי משפחות בישראל".