ארגון ליב"ה: יותר מנדטים, יותר פגיעה בציונות הדתית

בחוברת שפרסם הארגון החרד"לי הוא סוקר את העליה בחוקים ה'אנטי דתיים' בכנסת ה-19 וטוען: הבית היהודי לא יעיל בנוגע לחוקי דת ומדינה. הבית היהודי: דו"ח מופרך

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/01/15 13:33 יג בטבת התשעה

ארגון ליב"ה: יותר מנדטים, יותר פגיעה בציונות הדתית
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הארגון החרד"לי 'ליב"ה' מפרסם היום (א') חוברת חריפה בו נטען שלמרות הכוח של הציונות הדתית, שגדל באופן משמעותי בכנסת האחרונה, מ-3 מנדטים ל-12, בפועל, בנושאי דת ומדינה, כוחם ירד באופן משמעותי.

על פי הדו"ח, בעוד שבכנסת ה-18 עברו 2 הצעות חוק 'אנטי דתיות' להגדרתם, בקריאה טרומית, בכנסת ה-19 עברו לא פחות מ-23 הצעות חוק כאלו. בבית היהודי טוענים כי עצם העברתם בקריאה טרומית בלבד, ולא בקריאה ראשונה או שניה, הינה הודות לפעילות של המפלגה לבלימת החוק, אך בארגון ליב"ה מציינים כי בעוד אומנם יתכן שחלק מהחוקים אכן נבלמו על ידי הבית היהודי, חלקם גם נעצרו אך ורק בשל פיזור הכנסת. "נקודת המוצא היא שהחוקים עברו ואז נפלו. חובת ההוכחה על הבית היהודי. זה נעצר כי הכנסת נעצרה לא כי הם בלמו את זה. כל עוד לא היה פרסום שהבית היהודי עברו אין שום סיבה להאמין שהם עשו זאת".

בארגון ליב"ה מציינים עוד כי במהלך השנתיים האחרונות ירד תקציב הישיבות באופן דרסטי, כשבכנסת הקודמת עמד התקציב על מיליארד מאה מיליון ש"ח, ובכנסת הנוכחית התקציב עמד על -650 מיליוני שקלים בלבד. בנוסף, טוענים בארגון כי בניגוד לכנסת הקודמת, אז מונו שני שופטים דתיים לאומיים לבית המשפט העליון - ניל הנדל ונועם סולברג, בכנסת הנוכחית לא מונו שופטים דתיים כלל.

בין שלל הצעות החוק אשר עברו בקריאה טרומית בכנסת ה-20 המוגדרים על ידי הארגון 'חוקים אנטי דתיים' נמנים בין היתר חוק הכשרות בשבת של אלעזר שטרן, המבקש לאפשר קבלת תעודת כשרות לעסק הפתוח בשבת, חוק הגיור שעבר כהחלטת ממשלה, הצעת חוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, חוק הפונדקאות וניסיון לשנות את חוק שירות ביטחון כך שתלמידי ישיבות ההסדר ישרתו תקופה ארוכה יותר בצה"ל.

במאמר מערכת של הארגון בתוך החוברת, תוקפים אנשי 'ליב"ה' בחריפות את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. “מאז כינונה של הממשלה הנוכחית ישנה מגמה גוברת והולכת להמעיט, להפחית ולהחליש כל ביטוי של הממשלה הנוכחית ישנה מגמה גוברת והולכת להמעיט, להפחית ולהחליש כל ביטוי של תורה ומצוות במערכות הרשמיות של מדינת ישראל, בצבא, בחקיקה, בערכי המשפחה, בשמירת השבת הציבורית, בתמיכה בישיבות ועוד. בעבר היתה לציונות הדתית מפלגה אשר ייצגה את ערכיה ונלחמה עבור ערכים אלו ואף שילמה על כך מחירים פוליטיים”.

הבית היהודי: "אם יש משהו שמנוגד למסורת ישראל זה השקרים של הארגונים ההזויים המפרסמים דו"חות מופרכים. מוטב שיעשו תשובה, וגם לשם שינוי כדאי שיתנצלו".