ארגון ישראל חופשית תוקף את בנט: סירב להתיר ייבוא גופות לתערוכה בישראל

ארגון ישראל חופשית של הקרן החדשה לישראל תוקף את בנט בחריפות לאחר שהבהיר שלא יאפשר ייבוא גופות לצרכי תערוכות בישראל. "מי קובע איפה נגמרת הדמוקרטיה ומתחילה היהדות?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/08/14 09:38 ה באלול התשעד

ארגון ישראל חופשית תוקף את בנט: סירב להתיר ייבוא גופות לתערוכה בישראל
צילום מסך, צילום: צילום מסך

לאחר סירובו של יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט להתיר ייבוא גופות לצורך תערוכה לישראל, ארגון 'ישראל חופשית' של 'הקרן החדשה לישראל' תקף בחריפות את השר. "השר נפתלי בנט החליט לעצור את התערוכה בה מוצגות גופות בני אדם שתרמו את עצמם למחקר - ולא לאפשר למארגניה להכניס את הגופות לישראל, משום שזו פגיעה בצביון המדינה ובכבוד המת"", נכתב בדף הפייסבוק של הארגון.

הארגון טען כי, "בנט טוען שהתערוכה פוגעת בערכיה הבסיסיים של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. אנחנו שואלים את בנט - איפה עובר הגבול? תערוכת גופות לא, והזמרת ליידי גאגא שתופיע בעוד שבועיים בישראל כן? מי קובע מה כן ומה לא? מי קובע איפה נגמרת הדמוקרטיה ומתחילה היהדות?”

"השר בנט, כמובן, כמו חבריו במפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, חושב שהוא זה שקובע.”, מוסיפים בישראל חופשית, "אנחנו אומרים לו בצורה ברורה - שכל אחד יבחר לאיזה תערוכה הוא הולך ולאיזה לא. אם יהיה מספיק קהל לתערוכה, אז כנראה שהיא כן עולה בקנה אחד עם ערכיהם היהודים והדמוקרטים של צופיה. בקיצור, תן לנו להחליט מה מתאים לנו ומה לא ואל תכפה עלינו את אמונותיך האורתודוקסיות".

כזכור, בשבוע שעבר אמר בנט כי לא יאפשר להכניס גופות לישראל לתערוכה. בדברים שאמר ושהובאו באופן בלעדי ב'כיפה' אמר בנט "לא אכניס אף גופה לישראל נקודה. לא אתן יש לפגיעה בצביון המדינה ובכבוד המת. לא אחתום על תקנות שיאפשרו ייבוא גופות לישראל לצורכי תערוכה, נקודה".