ארגון יוצאי מרוקו הכריע: אייזנקוט משלנו

פרס "יקיר הברית" הוענק לרמטכ"ל אייזנקוט בטקס לציון שישה עשורים לעליית יהדות מרוקו. אריה דרעי: "יש כמיהה למסורת, לפיוטים, נעשה כוכב נולד לפיוטים"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 22/11/16 08:51 כא בחשון התשעז

ארגון יוצאי מרוקו הכריע: אייזנקוט משלנו
יחצ, צילום: יחצ

אחרי "דיון ציבורי" ארוך בשאלה מה העדה של הרמטכ"ל הוכרעה אמש הסוגיה: פרס "יקיר הברית" הוענק לרמטכ"ל המכהן רא"ל גדי אייזנקוט: "את הפרס החלטנו להעניק , לרמטכ"ל מדינת ישראל שתרם תרומה משמעותית לבטחונה וחוסנה של מדינת ישראל. אייזנקוט יומבטא בצורה הטובה ביותר את התערותה של קהילת יהודי מרוקו בחברה הישראלית". הרמטכ"ל ביטל את השתתפותו ברגע האחרון בגלל סיבות לו"ז.

3,000 משתתפים לקחו חלק בכנס לציון 60 שנה לעליית יהודי מרוקו ו-120 שנה לקונגרס הציוני הראשון, שנערך השבוע בהיכל התרבות בתל אביב. שר הפנים, אריה דרעי, נכח באירוע ואמר כי "הקהל באולם, הוא ההוכחה הטובה ביותר ליהדות מרוקו המפוארה".

באירוע הודגשה תרומתם של יוצאי מרוקו בבנייתה של מדינת ישראל "לצערי הרב החברה הישראלית לא מודעת לגודל תרומתה של יהדות מרוקו למפעל הציוני. היהודים שעלו ממרוקו בנו יישובים ששימשו חגורת ביטחון בגבולות ישראל - החל מקריית שמונה ובית שאן ,דרך פרוזדור ירושלים חבל לכיש וכלה בבאר שבע ואילת בדרום" אמר יו"ר ארגון ברית יוצאי מרוקו ד"ר שמעון אוחיון .

"בזמן שקהילות שלמות הגיעו לנגב ונטשו בגין התנאים הקשים, "הודי מרוקו נשארו בעקשנות והחזיקו את ההתיישבות בנגב מתוך הבנה כי הם משמשים חגורת ביטחון התיישבותית לכל המתיישבים במדינה הצעירה. לצערי סיפורי המופת הללו לא באים לידי ביטוי בתכנית הלימודים של משרד החינוך. אני קורא מכאן לשר החינוך נפתלי בנט לאמץ בהקדם את מסקנות ועדת ביטון ולא להשאירן כהמלצות מגירה".

שר הפנים, אריה דרעי הדגיש את הצימאון לתרבות עדות המזרח "כיום בכל עיר ניתן לראות את הכמיהה למסורת, לפיוטים, למקאמים. בני עדות המזרח כבר לא מתביישים. אני רוצה לגלות לכם: אנחנו מתכננים לעשות כוכב נולד לפיוטים!".

באירוע נכחו , יו"ר ארגון ברית יוצאי מרוקו ד"ר שמעון אוחיון, שר הפנים אריה דרעי, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, ממלא מקום יושב ראש ההסתדרות הציונית יעקב חגואל ואישי ציבור נוספים.