ארגון חמאס: סרבנו להצעה ישראלית לחילופי שבויים

נציגי ארגון חמאס סיפרו בראיון לרשת 'אל גזירה' כי דחו הצעה ישראלית לחילופי השבויים בעזה: אורון שאול, אברה מנגיסטו והדר גולדין. משפחת גולדין מסרה: "לא מתרשמים מדיבורים. רק לחץ יביא תוצאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/17 12:37 יב בשבט התשעז

ארגון חמאס: סרבנו להצעה ישראלית לחילופי שבויים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

התייחסות ראשונה של הזרוע הצבאית של חמאס למגעים על עסקת חילופי שבויים. הזרוע הצבאית שלל החמאס מסרה הבוקר (יום ד') לרשת אל-ג'זירה כי ישראל העבירה הצעות באמצעות מתווכים, אולם "הנוסחה שמציעה ישראל לא מגיעה למינימום הדרישות". בישראל מסרבים להגיב.

באתר ynet נכתב כי בימים האחרונים ביקרה משלחת ביטחונית מטעם חמאס במצרים במסגרת הניסיון ליישר את ההדורים בין הצדדים. גורמים מצרים ששוחחו עם העיתון הלונדוני "אל-ערבי אל-ג'דיד" טענו כי כי הצד המצרי ניצל את הפגישה גם כדי לבקש ממשלחת חמאס - שכללה גם את סגן ראש הזרוע הצבאית, מרוואן עיסא - לפתוח לדיון את סוגיית הנעדרים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה. הגורמים העריכו לפי הדיווח כי הבקשה של הצד המצרי נולדה מתוך פנייה ישראלית בנושא.

בעזה מוחזקות גופותיהם של חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין הי"ד, שנהרגו במבצע "צוק איתן". מנגיסטו, בן 29 מאשקלון, מוחזק ככל הנראה ברצועה לאחר שחצה את הגבול בספטמבר 2014.

משפחתו של סגן הדר גולדין אשר מוחזק בידי חמאס בעזה התייחסה לפרסום ומסרה: "למדנו שלא צריך להתרשם מדיבורים, שמועות וכותרות. אנו ממשיכים לדרוש מממשלת ישראל להפעיל את מלוא סל הכלים כדי להפעיל לחץ אינטנסיבי על חמאס. רק לחץ שכזה יביא לתוצאות".

זהבה שאול, אמו של החייל אורון שאול, הוסיפה: "אני מצפה משרי ממשלת ישראל והעומד בראשה לנהוג בנושא כאילו בניהם הם אלו שמוחזקים בשבי החמאס. אנחנו מקווים לראות את אורון במהרה בבית ולא ננוח עד שזה יקרה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן