ארגון חותם לשר בנט: חשב מסלול מחדש וחזור לערכי התורה

בארגון חותם קוראים לשר החינוך להפסיק לעודד בנות דתיות לשרת בצבא. "אנשי צבא בכירים והציונות הדתית, מכל הקצוות, מתנגדים לגיוס בנות לשירות קרבי. אתה מכנה זאת 'מגמה נפלאה'".

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/12/16 11:48 ח בכסלו התשעז

ארגון חותם לשר בנט: חשב מסלול מחדש וחזור לערכי התורה
מכון חותם, צילום: מכון חותם

ארגון חותם יוצא נגד משרד החינוך והעומד בראשו, נפתלי בנט. בדף הפייסבוק של הארגון תוקפים את שר החינוך, על כך שהוא מעודד גיוס של בנות המגזר לתפקידי לחימה בצה"ל ומאפשר "להכניס למוסדות החינוך הדתיים עמותות שיכווינו בנות דתיות לשירות צבאי"

בקיץ האחרון צייץ שר החינוך, נפתלי בנט, בחשבון הטוויטר שלו וכתב שתופעת גיוס בנות דתיות לתפקידי לחימה בצה"ל היא "מגמה נפלאה". לפני מספר שבועות פורסם על כוונת הצבא לבחון אפשרות לשילוב נשים כשיריונריות, מה שעורר סערה גדולה בציונות הדתית ומחוצה לה. על רקע שתיקתו של יו"ר הבית היהודי בנושא ועל רקע עמדת משרד החינוך בנוגע לגיוס בנות דתיות ללשירות צבאי, בארגון חותם פרסמו היום בדף הפייסבוק שלהם שורת ציטוטים של אנשי ציבור במטרה שהשר בנט יוכל "לחשב מסלול מחדש ולחזור לערכי התורה, ערכי הציונות הדתית".

"האמנם מגמה נפלאה?", תוהים בחותם ומיד פונים לבנט, "שר החינוך נפתלי בנט, כתבת על מגמת העלייה במספר הלוחמות בצה"ל שזוהי מגמה נפלאה. במקביל משרד החינוך בראשותך מקדם תקנה שתעודד גיוס בנות דתיות לצה"ל, וצה"ל מצידו עושה מאמצים רבים כדי לגייס את אותן הבנות לשירות קרבי".

בארגון בחרו להביא את דבריהם של אנשי צבא בכירים במילואים, לצד שורת רבנים שמרנים וליברלים כאחד כדוגמת הרב יעקב אריאל והרב יהודה גלעד. "השר בנט, אספנו למענך מספר אמירות של מנהיגי הציונות הדתית מכל גווניה ושל אנשי צבא בכירים:

הרב צפניה דרורי: "בצבא יש סכנה אמיתית לחיי המשפחה".

הרב יעקב אריאל: ”כל בת המתגייסת מסייעת בעקיפין לתקלות האסורות“

הרב עילאי עופרן: "אין שום דרך לאפשר שמירת הלכה ביחידה לוחמת משותפת לגברים ונשים"

הרב יהודה גלעד: "לא אשלח תלמידים ליחידות שדה מעורבות, החיכוך הפיזי הוא בלתי נמנע"

האלוף במיל' יפתח רון טל: "מי שעומד מאחורי זה, זה לא ארגוני נשים, זה ארגוני שמאל""

השר לשעבר אביגדור קהלני: "אין שום סיבה בעולם לקחת נשים להיות טנקיסטיות, להסתער בתעלות של הבופור עם סכין בין השיניים. אין שום סיבה שבעולם."

בעוד שאנשי צבא בכירים וכל ראשי הציונות הדתית, מכל הקצוות, מתנגדים לגיוס בנות לשירות קרבי בצה"ל, אתה, שר החינוך ויו"ר הבית היהודי מכנה את מגמת העלייה במספר הלוחמות "מגמה נפלאה". בעוד שעמדת ראשי החמ"ד לדורותיהם גורסת כי יש להכווין בנות דתיות לשירות לאומי, משרד החינוך בראשותך מתעקש לממן ולהכניס למוסדות החינוך הדתיים עמותות שיכווינו בנות דתיות לשירות צבאי.

נראה שמישהו כאן איבד את חוש הניווט, ואנו קוראים לחשב מסלול מחדש ולחזור לערכי התורה, ערכי הציונות הדתית. אל תכניס אל תוך החמ"ד עמותות שידרדרו את הבנות להתגייס לצבא, אל תפנה עורף לציבור שלך, ואל תגרום לכך שבנות דתיות יגיעו למצבים לא הולמים בשירותן למען המדינה.

הבנות חשובות לנו. הן בוודאי חשובות גם לך, והן חשובות לעתיד המדינה".

לפוסט צירפו בחותם קריקטורה שמראה את השלבים שתעבור בת אולפנה אם ה'מגמה נפלאה', תתממש.

מנאמני תורה ועבודה נמסר בתגובה:
מדובר בדוגמא חיה לכך שגורמים קיצוניים מנסים לתפוס טרמפ על המחלוקת בנוגע לשילוב נשים בתפקידי לוחמה בצה"ל. למעשה, יש כאן הכללה של כל שילוב נשים בצה"ל, בין אם ביחידה לוחמת ובין אם ביחידה שאינה לוחמת, כמשהו שאסור לשיטתם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן