ארגון "השומר" ביהודה ושומרון מגייס מתנדבים חדשים

כיום מרכז ארגון השומר יו"ש את פעילותם של כמאה מתנדבים השומרים על שישה מתוך כ-60 חוות חקלאיות הקיימות ביהודה ושומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/13 15:29 כא בכסלו התשעד

ארגון "השומר" ביהודה ושומרון מגייס מתנדבים חדשים
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

כמאה וחמישים אנשים השתתפו ביום חמישי האחרון בערב גיוס שהפיק ארגון השומר יו"ש. הערב התקיים במתנ"ס גוש עציון והוקדש לשתי מטרות, האחת הוקרה למערך המתנדבים הקיים, ובנוסף, גיוס מתנדבים חדשים לשמירת והגנת החקלאות ביו"ש.

כיום מרכז ארגון השומר יו"ש את פעילותם של כמאה מתנדבים השומרים על שישה מתוך כ-60 חוות חקלאיות הקיימות ביהודה ושומרון.

מאיר ברטלר, החבר בארגון, אמר כי ”מספר המתנדבים הקיים מצומצם ביחס להיקף הפעילות וההגנה שאנחנו רוצים להעניק ולסייע לחוות הקיימות. אנו מתמודדים עם גנבות ונזקים בהיקף לא קטן וכן התנכלויות מצד אוכלוסיות עוינות. במהלך הערב גייסנו כמה עשרות מתנדבים, וזו תרומה משמעותית מאוד עבור החקלאות הפורחת ביו"ש".

שר החקלאות, יאיר שמיר שיגר ברכה למתנדבי הארגון: "אחינו החקלאים ומתנדבי הארגון אני מבקש לחזק את ידכם ולברך אתכם על היוזמה החשובה של הקמת ארגון השומר יו"ש. חובה על כולנו לעמוד איתן ולסייע לחקלאים העוסקים במשימה לאומית חשובה זו, לבנות את הארץ וליישבה".

ח"כ אורית סטרוק ציינה כי "מאבקם של החקלאים הוא מאבקה של ההתיישבות כולה. תופעת הגנבות וההתנכלויות מסבה נזקים כבדים לחקלאות ביהודה ושומרון. לא ניכנע ולא נרים ידיים. מתנדבי הארגון הם חבל הצלה ומנוף להמשך הצמיחה, ההתרחבות והאחיזה שלנו באדמה".

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש -עציון אמר באירוע: ”המצב אינו יכול להימשך עוד. מצד אחד הרשויות משתדלות לסייע כמה שניתן ומצד שני אין בזה די. הקמת הארגון והגברת הפעילות היא צעד מתבקש שיש לברך עליו. הירתמותם של המתנדבים היא נדבך חשוב בתחייה החקלאית ביהודה ושומרון".