ארבעה ח"כים מ"הבית היהודי" יצביעו נגד התקציב

יוגב, סטרוק, שטבון וכלפה הודיעו כי יצביעו נגד תקציב המדינה, אם לא יבוטל הקיצוץ בתקציב הישיבות הציוניות-דתיות. מנהלי הישיבות במכתב לסלומינסקי: פעל לשינוי מהותי בהיקף הקיצוץ

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 11/07/13 12:55 ד באב התשעג

ארבעה ח"כים מ"הבית היהודי" יצביעו נגד התקציב
יחצ, צילום: יחצ

חברי הכנסת של ”הבית היהודי“ - מוטי יוגב, אורית סטרוק, יוני שטבון וזבולון כלפה - הודיעו היום (ה‘) כי יצביעו נגד תקציב המדינה, אם לא יבוטל הקיצוץ הצפוי בתקציב הישיבות הציוניות-דתיות.

במטה מנהלי הישיבות ציינו כי ”מדובר בפריצת דרך במאבק, ובראש חץ שמתעתד למשוך אחריו את שאר חברי הסיעה“. במטה אמרו כי ”כבר עתה החלו חברי הכנסת לקבל הודעות גיבוי ותמיכה לצד מכבש לחצים שמופעל עליהם לחזור בהם. כעת ממקדים מנהלי הישיבות מאמצים בקרב שאר חברי הכנסת של הבית היהודי שיצטרפו למהלך“.

בתוך כך, מנהלי הישיבות שיגרו היום מכתב ליו“ר ועדת הכספים של הכנסת, ח“כ ניסן סלומינסקי, בו הם טענו כי ”תקציב המדינה שיאושר עד סוף החודש, כולל קיצוץ מכוער בתקציבי עולם הישיבות, אשר למותר לציין יפגע פגיעה אנושה ביכולת הישיבות להתקיים“. המנהלים כתבו כי הם ”בטוחים ומצפים, כי כיו"ר ועדת הכספים, ביכולתך לתרום תרומה מכרעת לשינוי מהותי בסעיף התקציב של הישיבות, ולשינוי מהותי בהיקף הקיצוץ“.

עוד נכתב לסולמינסקי כי ”כידיד הנאמן של עולם הישיבות בכל שנות פעילותך, כמי שלאורך השנים עמד בשער והדף כל ניסיון פגיעה, אנו בטוחים כי לא לחינם הגעת לתפקיד חשוב זה, ואנו רואים בך כתובת מרכזית לתיקון העוול“.

”תלמידינו נמצאים בחזית לכל מטרה לאומית ואתם נציגינו נמצאים בחזית העשייה הפוליטית ואנו מאמינים כי הקב"ה יהיה בעזרכם להצליח את מלחמתה של התורה“, סיכמו המנהלים במכתבם.

מ"הבית היהודי" נמסר בתגובה לכיפה: "הבית היהודי לא יתן שהקיצוץ המתוכנן יעבור כפי שהוא. אנו דואגים לעניין לאו דווקא דרך התקשורת. הקיצוץ לא יהיה במתכונת הנוכחית".