אקוניס: "נראה את הממשלות שהכירו בחמאס, מסתכלות למשפחות בעיניים"

סגן השר אופיר אקוניס התייחס להתבטאויות נציגי המדינות במועצה לזכויות אדם באו"ם, שהכירו דה פקטו בחמאס. "אחריות החטופים עומדת לפתחו של אבן מאזן שנתן לגיטימציה לפגע בישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/06/14 19:16 כו בסיון התשעד

אקוניס: "נראה את הממשלות שהכירו בחמאס, מסתכלות למשפחות בעיניים"
Martin Lehmann / Shutterstock.com, צילום: Martin Lehmann / Shutterstock.com

סגן השר במשרד ראש הממשלה, ח"כ אופיר אקוניס, סייר הבוקר (שלישי) במרכז לזהות יהודית 'מעיינות' בקרית אונו המשתייך לזהות- איגוד המרכזים לזהות יהודית, ובבית הספר יעקב כהן בעיר שם צפה בהצגת ׳האחר הוא אני׳ של משרד החינוך שהועברה על ידי מדריכות מרכז זהות בעיר.

״אני שמח שניתנה לי הזדמנות לבקר כאן היום. כחילוני אני יכול להעיד שלמזלנו בעידן בו אנחנו חיים אי אפשר לברוח מהמסורת ,כאשר גם לחילוניים ישנה זיקה גדולה לעולם היהדות. אתם עושים חיבור יפה לזהות היהודית ולמורשת ומכניסים יהדות בדלת הקדמית אז מגיעה לכם תודה גדולה", ציין אקוניס.

במהלך הביקור התקיימה פגישה בהשתתפות אקוניס ופמלייתו, ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, סגן ראש העיר, נפתלי כהן, מ״מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, רון מלכה, מנכ"ל זהות- איגוד המרכזים לזהות יהודית, איתי גרנק, ראש הגרעין התורני, הרב אוריאל סעייד, ומנהלת מרכז זהות 'מעיינות' קריית אונו, רחלי ליפשיץ.

במהלך ביקורו התייחס סגן השר גם לאירוע החטיפה ואמר: "מדינת ישראל תעשה הכול כדי להחזיר את הבנים שלמים הביתה. האחריות לשלומם ולביטחונם של החטופים עומדת לפתחו של אבו מאזן שהקים את ממשלת הטרור עם חמאס ובכך נתן להם את הלגיטימציה להרחיב ולהמשיך בדרך הטרור כנגד מדינת ישראל".

עוד הוסיף כי: "בימים האחרונים ביקרתי את משפחות החטופים, וחזיתי מקרוב ברוח ובאמונה החזקה שפועמים בהם. היה מצופה כי כל שר חוץ או משרד חוץ של מדינה שהכירה בממשלת הטרור, יבוא, יביט בעיניהם, ויחזה ויכיר מקרוב את תוצאות אותה ממשלת טרור ויביע חרטה גדולה על שמיהר להכיר ולברך על הקמתה".

אקוניס הוסיף וסיפר על פרויקט מחשב לכל ילד שהוא מקדם: "אני גאה על כך שממשלת ישראל נתנה לי את הזכות לעמוד בראש פרויקט מחשב לכל ילד ובכך לתת לילדי ישראל, שאין ברשותם את הכלים הטכנולוגיים הבסיסים, את אותו כלי חשוב ובסיסי שבוודאי יטיב ויסייע להם בכל תחום ותחום בהמשך דרכם. צדק חברתי טומן בחובו את חובת המדינה לספק לאזרחיה ובעיקר לצעירים שבהם נקודת פתיחה שוויונית בעיקר בכל הקשור לעזרים הטכנולוגיים. זוהי אחת ממטרות הפרויקט הזה ואני בטוח כי הדבר אכן יסייע לאותם צעירים, לעמוד בשורה אחת ברמת הידע והדרישות, עם שאר ילדי ישראל".

מנכ"ל זהות, איגוד המרכזים לזהות יהודית, איתי גרנק: "למרות שאוכלוסיית העיר חילונית ברובה, גם בקריית אונו קיים ביקוש גדול לפעילויות שקשורות בזהות יהודית. מרכז הזהות שלנו ממוקם בלב ליבה של שכונה חילונית, דבר שלא מנע מאיתנו ליצור חיבור טוב עם התושבים והילדים".

"אנחנו שמחים שההורים מגיבים באהדה לתכנים שמועברים על ידי צוות מדריכות המרכזים לזהות יהודית. בכל עיר בה המדריכות פועלות הן מעידות שבמהלך השנה הילדים מהווים סוג של סוכני תיווך של הזהות היהודית להוריהם החילוניים. אנחנו מודים לסגן השר על הביקור ומקווים להמשך שיתוף פעולה", סיכם גרנק.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן