אפרת: מברכים על הרשעת הורגת עובר

בית המשפט המחוזי הרשיע את מזל בר אושר ברצח שכנתה שהייתה בהריון – ובהריגת עוברה. בארגון "אפרת" הביעו שביעות רצון מהתקדים המשפטי המתייחס לעובר כאדם חי

חדשות כיפה אורי פולק 16/06/11 11:13 יד בסיון התשעא

אפרת: מברכים על הרשעת הורגת עובר
Michael Oh-cc-by-sa, צילום: Michael Oh-cc-by-sa

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל אתמול (ד') את הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות לפרקליטיה של מזל בר אושר, שהורשעה ברצח שכנתה טלי עטר, שהיתה בחודש השמיני להריונה. על פי הסדר הטיעון, בר אושר הורשעה ברצח של עטר ובהריגת עוברה והיא צפויה לרצות עונש מאסר של 24 שנים.

כזכור, מזל בר אושר רצחה את שכנתה באשדוד לפני כשנה, שהייתה בהריון, ובכך הרגה גם את עוברה. השופטים קבעו בכך תקדים משפטי ובכך פסקו כי גם עובר הוא בן אדם הזכאי לחיים.

"כמדומני שזו הפעם הראשונה בה מערכת המשפט בישראל מתייחסת בחיוב לחיים של עובר, מאחר והחוק בישראל מאפשר להפסיק את חייהם של כעשרים אלף עוברים מדי שנה", אומר בתגובה לפסיקה יו"ר ארגון "אפרת" הפועל נגד הפלות, ד"ר אלי שוסהיים. שוסהיים סבור כי "לא רק בשבועות הראשונים של התפתחותו, אלא גם כאשר האישה נמצאת בשליש האחרון כולל החודש התשיעי להריונה, וזאת על אף שמדובר בעוברים בריאים ושלמים אשר אינם מהווים כל סכנה לבריאותה של האם. לרוב מדובר בנשים שהחליטו להפסיק את חיי עובריהן כתוצאה מקשיים כלכליים בלבד".

שוסהיים הביע תקווה כי "פסק דין תקדימי זה ישפיע על הגורמים העוסקים בחיי עוברים להתייחס אליהם כבעלי זכות מלאה לחיים. על אף שהינם חסרי ישע ואולי דווקא בגלל כך - החברה חייבת להתייחס אליהם כבני אדם הזכאים להגנה מלאה, בכדי שיוכלו לצאת לאוויר העולם ולגדול לילדים אשר ללא ספק יעניקו אושר ושמחה למשפחותיהם ולחברה".

בארגון "אפרת" מציינים כי בשנים האחרונות הצליחו למנוע את הפלתם של למעלה מ-45,000 עוברים. שוסהיים מקווה כי התקדים המשפטי ירתיע, באופן עקיף, את מי שמבקשות להפיל את עובריהן - עם ההבנה כי מבחינה משפטית מדובר ברצח לכל דבר ועניין.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן