אפרטהייד? אנחנו המדינה היחידה שהעלתה אנשים מאפריקה כאזרחים שווי זכויות

חברי כנסת מחו על דברי שר החוץ של ארה"ב קרי שטען כי אם לא יהיה הסכם שלום ישראל תהפוך למדינת אפרטהייד. שולי מועלם: "מציעה להמליץ על קרי כמועמד לפרס נובל לשלום"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/04/14 11:07 כט בניסן התשעד

אפרטהייד? אנחנו המדינה היחידה שהעלתה אנשים מאפריקה כאזרחים שווי זכויות
צילום מסך, ערוץ 10, צילום: צילום מסך, ערוץ 10

חברי כנסת זועמים על דברי שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי שטען אתמול (ב') כי אם לא יהיה הסכם שלום ישראל תהפוך למדינת אפרטהייד. "פתרון שתי המדינות הוא האלטרנטיבה היחידה", אמר קרי. "מדינה אחת תהיה מדינת אפרטהייד עם אזרחים סוג ב' ותהרוס את יכולתה של ישראל להישאר מדינה יהודית. כשאתה רואה את המציאות הזו אתה מבין שאין מנוס מפתרון של שתי מדינות". בהמשך התנצל על דבריו.

חבר הכנסת משה פייגלין מאשים הבוקר (ג') את קרי בכך שהדברים נועדו לאוזניו של הציבור בישראל מתוך רצון לייצר לחץ פנימי לנסיגות נוספות. לדבריו "המקרה היחיד בהיסטוריה, בו שלחה מדינה "לבנה" את כוחותיה לאפריקה והוציאה משם תושבים "שחורים" בכדי שיהיו לאזרחים שווי זכויות ולא לעבדים - הוא המקרה הישראלי. עבדות במובנה הקדום שרירה וקיימת כיום אך ורק בחלק מן המדינות המוסלמיות. מגוחך ומקומם לשמוע האשמות ב 'אפרטהייד' מנציגי תרבות השעבוד המוסלמית ותומכיהם בממשל אובמה, כלפי המדינה המייצגת את בשורת החירות היהודית".

חברת הכנסת שולי מועלם זעמה אף היא על דברי קרי ואמרה "אני מציעה היום להמליץ על שר החוץ האמריקאי גון קרי למועמד לפרס נובל לשלום, אולי פרס זה ירגיע אותו מתשעה חודשים של שכרון חושים וחלומות דמיוניים ויפטור אותנו אחת ולתמיד מפסטיבל השלום המדומה. המחויבות של שר החוץ האמריקאי גון קרי לביטחונה של מדינת ישראל עומדת הבוקר בספק לאחר נאום האפרטהייד שלו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן