אפקט לפיד: גובר הסיכוי למינויו של הרב סתיו לרבנות הראשית

בסביבתו של הרב דוד סתיו משדרים אופטימיות נוכח התחזקות "יש עתיד" וההרכב הקיים של הליכוד-ביתנו והבית היהודי, שחלקים נרחבים מהם כבר הביעו תמיכה עקרונית במועמדותו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/01/13 16:01 יב בשבט התשעג

אפקט לפיד: גובר הסיכוי למינויו של הרב סתיו לרבנות הראשית
ראובן קפוצינסקי, צילום: ראובן קפוצינסקי

הרכב הכנסת ה-19 המתברר מתוצאות הבחירות שהתפרסמו הלילה (ד‘), מבשר טובות לרב דוד סתיו, יו“ר ”צהר“, המתמודד על תפקיד הרב הראשי לישראל. גורמים במערכת הפוליטית ששוחחו עם כיפה הביעו שביעות רצון מהצלחתו של יאיר לפיד עם מפלגתו ”יש עתיד“ ומהעובדה כי ההרכב המסתמן של הקואליציה הבאה, בה החרדים יהיו שחקן זוטר, אם בכלל ייכנסו לקואליציה, מיטיבים משמעותית עם סיכוייו של הרב סתיו לזכות בתפקיד הנחשק.

אין ספק כי גם הרב שי פירון, חבר קרוב ושותף לדרכו של הרב סתיו שככל הנראה יזכה בתפקיד בכיר בקואליציה, יסייע לרב סתיו להתקדם לתפקיד. אותם גורמים טוענים כי כוחו של ”הבית היהודי“ אמנם מצומצם מכפי שהעידו בתחילה הסקרים השונים, אך כי גם 11-12 מנדטים, יחד עם תמיכת ”יש עתיד“ וחלקים נרחבים מהליכוד-ביתנו, יבטיחו את מינויו של הרב סתיו.

בסביבתו של הרב סתיו מביעים אופטימיות נוכח ההתרחשויות הפוליטיות. ”הרב סתיו הוא המועמד הציוני-דתי היחיד שהבטיח לעשות שינויים משמעותיים ברבנות הראשית לישראל ולהפוך אותה לנגיש יותר לכלל הציבור“, אומרים מקורביו לכיפה, ”רוב השותפים לקואליציה, כפי שהיא מסתמנת כעת, כבר הביעו מראש תמיכה עקרונית במועמדותו“.

המרוץ לרבנות הראשית נכנס להקפאה עמוקה בעקבות הבחירות, אך על פי לוח הזמנים, בעוד כחודשיים תסתיים תקופת כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל. עוד קודם לכן יתקדם התהליך לבחירתם של הרבנים הראשיים החדשים. בשלב זה, עדיין לא ברור מי הגוף שירכיב ויבחר במועמדים החדשים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן