אפל הוסיפה את דגל הרשות הפלסטינית למערכת ההפעלה

חברת אפל החליטה לנקוט עמדה בסכסוך הישראלי פלסטיני, במערכת ההפעלה החדשה של החברה שנחשפה לפני יומיים עדכנה החברה את דגל פלסטין לתוך מקלדת הסמיילים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/06/15 14:20 כג בסיון התשעה

אפל הוסיפה את דגל הרשות הפלסטינית למערכת ההפעלה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

חברת אפל שוב מרגיזה את הישראלים ונוקטת עמדה בסכסוך הישראלי פלסטיני. במערכת ההפעלה החדשה של אפל, אותה חשפה לפני יומיים - iOS 9 , נוסף עדכון קל למקלדת הסמיילים המובנת במכשירי האייפון, האייפד והאייפוד טאצ׳. אפל החליטה לרענן את רשימת הדגלים ולהם נוסף גם דגל הרשות הפלסטינית.

הצגת הדגל כלגיטימי היא בעיני רבים נקיטת עמדה בסכסוך בניגוד לעמדת ארה"ב והאיחוד האירופי שלא מכירים בפלסטין כמדינה למרות התקבלותה כמדינה משקיפה באו"ם.

זוהי לא הפעם הראשונה שבחברת אפל חושפים את עמדותיהם הפוליטיות בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני. בספטמבר 2012 כחלק מעדכון מערכת ההפעלה של אפל, iOS 6, לא הציגה מערכת ההפעלה החדשה את ירושלים כבירת ישראל. בזמן שעיר הבירה של כל מדינה הופיעה לצד שמה של המדינה, ירושלים הושמטה והגילוי יצר בישראל סערה לא קטנה. אפל לבסוף חזרה בה מהחלטתה, אך רק לאחר לא מעט לחץ של דיפלומטיים ישראלים מאחורי הקלעים.

אפל לא החברה האמריקאית היחידה שנוהגת כך, גם ענקית החיפוש גוגל שינתה לפני כשנתיים את הגדרת מנוע החיפוש שלה כך ש״השטחים הפלסטינים״ הפכו ״לפלסטין״. על אף שמדובר בשינוי סמנטי פעוט יחסית, היו מי שתקפו את החברה בכך שנוקטת עמדה פוליטית. גוגל בתגובה העניקה תשובה דיפלומטית והסבירה שמתייעצת עם לא מעט גורמים מקצועיים לפני שעורכת שינויים שכאלו ומתייחסת להחלטות בינלאומיות שנתקבלו.

הסיכוי שהפעם יימחק דגל פלסטין נמוך לאור העובדה שישנן מדינות שמכירות בפלסטין כמדינה ובאפל יוכלו לטעון שהם מסתמכים על כך, אך השאלה כיצד הישראלים ינהגו אל מול בחירה זו של אפל.