אפי איתם: מי שלא מסוגל לחיות עם ערבים הוא לא שותף שלי. אני סומך על ערביי ישראל

תא"ל במיל´ אפי איתם קרא בכנס לספח את כל שטחי יהודה ושומרון ולתת לכל הפלסטינים אזרחות מלאה. יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג: "אם גוש עציון יישאר בריבונות ישראלית זה ייחשב כהישג לישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/08/14 11:16 ב באלול התשעד

אפי איתם: מי שלא מסוגל לחיות עם ערבים הוא לא שותף שלי. אני סומך על ערביי ישראל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"מי שלא מסוגל לחיות עם ערבים הוא לא שותף שלי. אני סומך על הציבור הערבי בישראל, הוא הוכיח את עצמו", כך אמר השר לשעבר תא"ל (במיל') אפי איתם במהלך רב שיח בחוף אוהלו בכנרת במסגרת אירועי הזיכרון לציון 70 שנה למותו של ברל כצנלסון.

"מדינת ישראל צריכה לספח את יהודה ושומרון ולהעניק אזרחות מלאה לכל הפלסטינים. דמוגרפיה היא לא גזירת גורל מספרית, היא ביטוי לשמחת החיים של העם. כשעם שמח מספר הילדים שלו עולה, לכן הדמוגרפיה לא מפחידה אותי”, הוסיף איתם. "אין לי שום פחד ממדינה דו לאומית, הפתרון הוא לא אזרחים סוג ב' ולא גדרות גבוהות. זה פתרון אנושי ופשוט, צריך לתת לפלסטינים אזרחות ושיצביעו לכנסת. מי שבאמת רוצה שלום, שיסכים לקבל אזרחים ערבים נוספים למדינתו, ומי שכלול במדינת ישראל שגבולותיה צריכים להיות בין הירדן לים מסיבות רבות, צריך להיות אזרח שווה זכויות וחובות".

גם יו"ר האופוזיציה ח"כ בוז'י הרצוג דיבר בכנס ואמר כי "אם גוש עציון יישאר בריבונות ישראלית זה ייחשב כהישג לישראל". בנושא הקיטוב בחברה הישראלית אמר הרצוג: "אם ילדה הולכת ברחוב ויורקת על כומר נוצרי, אם ילדים ערבים מוכים בגלל היותם ערבים, שלא לדבר על רצח אבו חדיר, במקום כלשהו בדרך השתבשה הדרך. יהודים וערבים נדונו לחיות כאן ביחד לנצח, אבל יש שוליים קיצוניים ואלימים, וצריך להציב מולם סכר, גם במערכת החינוך. נדהמתי לשמוע על חברי כנסת שרוצים לבטל את מעמדה הרשמי של השפה הערבית בישראל, זה מה שמאיים עליהם? הרי זה רק יגדיל את הפחד, השנאה והבורות".