"אסור לאפשר הגבלה של היהדות בעולם, בטח לא בגרמניה"

יו"ר ועדת העלייה והקליטה של הכנסת, דני דנון, תקף את שגריר גרמניה בעקבות החלטת ביהמ"ש במדינה לאסור על קיום מצוות מילה. השגריר התחמק וענה: "הקהילות היהודיות אצלנו צומחות"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/07/12 15:17 יט בתמוז התשעב

"אסור לאפשר הגבלה של היהדות בעולם, בטח לא בגרמניה"
יחצ, צילום: יחצ

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת גינתה היום (ב') את פסיקת בית המשפט בגרמניה נגד קיום מצוות ברית מילה בשטח המדינה. בדיון שהתקיים היום בכנסת אמר יו"ר הועדה, ח"כ דני דנון, כי "אסור לאפשר הגבלה של היהדות בעולם ובטח שלא בגרמניה".

דנון אמר את הדברים לשגריר גרמניה בישראל, אנדריאס מיכאליס, והוסיף כי "ברית מילה היא אחד מעמודי התווך של היהדות והפעם האחרונה שהיא הוגבלה הייתה גרמניה בשעתה האפלה ביותר". לדברי דנון, הפסיקה מהווה תקדים מסוכן שחייב להשתנות. השגריר הגרמני השיב כי "החיים היהודיים בגרמניה לאחר אירועי העבר הנוראיים, נמצאים במקום אחר. ברור שהנושא של פסיקה בנושא איסור ברית מילה רגיש יותר בגרמניה בגלל אשמת השואה, אך חשוב להדגיש כי הקהילות היהודיות בגרמניה גדלות וצומחות".

דנון טען בדיון כי "למדינת ישראל יש מחויבות כלפי העם היהודי בתפוצות. מדינה שתנסה להגביל את מהות היהדות על ידי גזירות נוסח אירופה של שנות ה-30, תספוג התנגדות נחרצת של מדינת ישראל". לדבריו, יש לפעול לקידום חקיקה בפרלמנט הגרמני שתפסול את הפסיקה ותאפשר ליהודים לקיים ברית מילה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן