אסון בירושלים: הורים ובנם הפעוט נהרגו בפיצוץ בלוג גז

בעקבות דליפה בשכונת גילה בירושלים התפוצץ בלון גז. זוג הורים ובנם בן השנתיים נהרגו ו-11 בני אדם נוספים נפצעו. חשש מקריסת הבניין

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/14 08:17 יט בשבט התשעד

אסון בירושלים: הורים ובנם הפעוט נהרגו בפיצוץ בלוג גז
אודי גל - כבאות והצלה ירושלים, צילום: אודי גל - כבאות והצלה ירושלים

בני זוג ובנם, פעוט כבן שלוש, נהרגו בפיצוץ שאירע הלילה (יום ב') בדירה בירושלים. גז שדלף כנראה גרם לפיצוץ בקומה השלישית של בניין ברחוב שבתאי הנגבי 65 בעיר. בסריקות ראשוניות אותרו גופותיהם של גבר ואשה בשנות ה-30 לחייהם ומותו של הפעוט נקבע בהמשך בבית החולים שערי צדק. עוד 14 בני אדם נפצעו בפיצוץ, בהם פצועה קשה. יש חשש לקריסת המבנה. "הפיצוץ הרעיד את כל דרום ירושלים", סיפרו תושבים מודאגים. במשטרה בודקים חשד לרשלנות. כוחות של מכבי אש, משטרה ומד"א הגיעו למקום וחילצו את הדיירים. אז התגלה כי שני בני אדם נהרגו. לאחר זמן קצר אותר בנם הפעוט כשהוא במצב אנוש והובהל לבית החולים, אך שם נקבע מותו.

במשטרת ירושלים ובמד"א אמרו כי נזק רב נגרם לבניין שבו אירע הפיצוץ, ולמבנים נוספים באזור. במקום גם כלי רכב שנפגעו מההדף.

בין הפצועים, גבר כבן 60 שהיה לכוד תחת ההריסות ונפגע בינוני, אישה כבת 50 עם כוויות בפנים, גבר כבן 80 עם חבלה ברגל ונערה כבת 12 עם חבלה בראש. הם פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק.

דובר כבאות ירושלים, אודי גל, אמר הלילה לאחר האירוע כי כרגע נראה שמדובר בדליפת גז בדירה. כתוצאה מהדליפה נוצר פיצוץ נפחי. מספר בתים נהרסו ו-11 פצועים בדרגות שונות פונו לבית החולים. נסיבות הדליפה נחקרות.

שוטרי מרחב מוריה פתחו בחקירת נסיבות האירוע ועצרו במהלך הלילה טכנאי של חברת גז שהוזעק לבניין על-ידי שכנים המתגוררים בדירה הסמוכה לזו שבה אירע הפיצוץ. השכנים דיווחו כי הטכנאי ביצע מספר פעולות ועזב את המקום. הטכנאי אמר לדיירים שהוא פתר את התקלה באופן זמני והיה אמור לחזור הבוקר על מנת לספק פתרון קבע.

מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי אמר בזירת האירוע: "בשעה 1:00 לפנות בבוקר התקבלו מאות קריאות טלפון על הפיצוץ. ככל הנראה מדובר בפיצוץ נפחי של בלוני גז. הכוחות מבצעים כרגע סריקות בדירות, עוברים דירה-דירה, מחברים בין המשפחות ועורכים רשימות בסיוע פיקוד העורף. צוותים של העירייה והרווחה נמצאים במקום ודואגים לפנות את שאר השכנים. כרגע לא ידועה סיבת הפיצוץ ומוקדם מדי לקבוע".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אמר לאחר הפיצוץ: "אני לא זוכר פיצוץ בסדר גודל כזה בעיר". הוא אמר כי בעקבות הפיצוץ 20 דירות בבניין הוצאו מכלל שימוש, וכי העירייה תסייע לדיירים למצוא פתרונות דיור חלופיים.