אנשי שמאל נגד תחרות הסיפורים הקצרים "אגדתא"

סופרים ואנשי שמאל תקפו את תחרות הסיפורים הקצרים באתר Ynet, שכן היא מתקיימת בין היתר גם בחסות מכללת הרצוג שבאלון שבות. "תחרות שכזו מבקשת לחזק את ההתיישבות", נטען

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/07/12 22:48 יח בתמוז התשעב

אנשי שמאל נגד תחרות הסיפורים הקצרים "אגדתא"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

אנשי שמאל נגד תחרות הסיפורים הקצרים "אגדתא": לאחר חמש שנים בהן מתקיימת תחרות הסיפורים הקצרים בשיתוף "בני עקיבא", אתר Ynet ומכללת הרצוג שבאלון שבות, יצאו סופרים ואנשי שמאל נגד התחרות בשל מעורבותה של מכללת הרצוג בפרויקט. אנשי השמאל מלינים על כך שהיות ומדובר במכללה הממוקמת ב"התנחלות", מדובר בתמיכה במפעל ההתיישבות.

במכתב שנשלח לעורך הראשי של Ynet, יון פדר, ציינו החותמים כי הם מצרים על כך שהאתר בחר "לערער את יסודותיו המפעל הזה ולחסום את דרכם של ישראלים שוחרי שלום מלהשתתף בו בשל מתן חסות לתחרות על ידי המכללה השוכנת בהתנחלות אלון שבות". בין היתר חתומים על המכתב גם ד"ר ענת מטר מהחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, המתרגמת אילנה המרמן והשחקנית ענת ויצמן.

"מוסדות כמו מכללת הרצוג גוש עציון הם חלק בלתי נפרד ממפעל ההתנחלות ונועדו להעניק לו תדמית תרבותית ולחזק את הלגיטימציה שהוא בשום פנים ואופן אינו ראוי לה", כתבו החותמים, שקראו לציבור "להדיר רגליו מהתחרות".

ב-Ynet סירבו להתייחס לתוכן המכתב.