אנשי הרב לאו: "אנחנו אופטימיים, אך הקרב יהיה צמוד"

בסביבתו של הרב דוד לאו משדרים אופטימיות זהירה לקראת הבחירות לרבנות הראשית שיתקיימו ברביעי הקרוב. גורמים המזוהים עם הרב לאו מאשימים את הרב יעקב שפירא: "בגללו הרב סתיו ינצח"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 22/07/13 14:00 טו באב התשעג

אנשי הרב לאו: "אנחנו אופטימיים, אך הקרב יהיה צמוד"
wini, צילום: wini

הקרב על תפקיד הרב הראשי האשכנזי מעולם לא היה צמוד יותר: בסביבתו של הרב דוד לאו המתמודד לתפקיד מול הרב דוד סתיו, משדרים היום (ב‘) אופטימיות זהירה לפני הבחירות שיתקיימו ביום רביעי הקרוב.

בשלב זה מתסמן כי בעוד הרב סתיו זוכה לתמיכה פוליטית נרחבת ותמיכה נוספת מצד גופים ציבוריים וליברליים, הרב לאו זוכה לתמיכה מהגופים החרדים ומהרבנים החרדים המובילים במגזר - כך שלשניהם יש ”בלוק“ תמיכה יציב. ההערכה היא, אפוא, כי הקרב ביניהם יהיה צמוד ויוכרע על קולות בודדים, שבסופו של דבר יצביעו לפי מצפונם, מאחורי הפרגוד.

הערכה נוספת מתייחסת למועמדותו של הרב יעקב שפירא - ראש ישיבת מרכז הרב - שלו הסיכויים הנמוכים ביותר בשלב זה. בדיקת כיפה בגוף הבוחר מעלה כי הרב שפירא נתמך על ידי 10-20 קולות יציבים, רובם ככולם קולות שהיו אמורים להצביע לרב לאו, כך שייתכן ומועמדותו של הרב שפירא, אם לא תמשך ברגע האחרון, תמליך למעשה את הרב סתיו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי.

המפסיד הגדול? (צילום: מרכז הרב)

הרב לאו עצמו אינו מתראיין לאמצעי התקשורת השבוע, אך ירח טוקר, יועץ התקשורת שלו, אומר לכיפה כי ”התחושות שלנו מאוד חיוביות, גם מצד הגוף הבוחר ומהאווירה שאנחנו נפגשים איתם. התמיכה היא מקיר לקיר, בעיקר מבסיס התמיכה שלו במודיעין, העיר אותה הוא מנהיג. הרבה מאוד תמיכה והערכה“.

טוקר אומר כי ”בסופו של דבר, ההצבעה היא חשאית, מאחורי הקלפי ואף אחד לא יודע מה התוצאה. בכל אופן, האופטימיות גבוהה ויש לנו הערכה שאנחנו ננצח. זה לא פשוט“.

גורמים אחרים המזוהים עם הרב לאו אומרים כי המפסיד הגדול של הבחירות הללו, בכל מקרה, יהיה הרב שפירא. ”רב ראשי הוא לא יהיה“, הם מבהירים, ”כך שקיימים שני תרחישים: אם הרב לאו ייבחר, הוא ייתפס כמי שניסה להזיק לו ולא הצליח. אם בסופו של דבר הוא זה שיכתיר את הרב סתיו, הוא פוגע והורס לחלוטין את הקשר שלו מול הציבור החרדי והחרד“לי“.

מקורבי הרב שפירא מסרו בתגובה לדברים: "דברי הרב לאו בניסונו להשמיץ את הרב שפירא מעיד על הלחץ הגדול שבו הוא נתון מפאת הנתונים המראים שהרב שפירא הולך לזכות בבחירות. מוטב שאנשי התקשורת של הרב לאו והרב לאו בעצמו, במקום להשמיץ ולהוציא לעז על הרב שפירא יעסקו בדברים ששייכים לתחומם ולא בענייני הרבנות הראשית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן