אנשי גוש קטיף למען תושבי מגרון

מפוני חבל קטיף לשעבר נפגשו עם תושבי מגרון, על רקע פינויו האפשרי של היישוב. רב היישוב מגרון אמר כי התושבים "מלאי הערצה וכבוד למה שעברתם ולדרך שבה אתם קמים מן ההרס"

חדשות כיפה אורי פולק 24/11/11 13:53 כז בחשון התשעב

אנשי גוש קטיף למען תושבי מגרון
באדיבות ועד מתיישבי גוש קטיף, צילום: באדיבות ועד מתיישבי גוש קטיף

אנשי גוש קטיף התגייסו למען אנשי מגרון ונגד הריסת היישוב, הצפוי לפינוי על פי הוראת בג"ץ עד סוף השנה הנוכחית. אמש (ד') נפגשו מתיישבי גוש קטיף עם מתיישבי מגרון, לשיחת מעידוד בה הבטיחו מתיישבי גוש קטיף לשעבר להירתם ולסייע ככל האפשר כדי להתנגד לפינוי.

אבי פרחן, שגורש גם מימית שבסיני וגם מהיישוב אלי סיני בגוש קטיף, העניק במהלך המפגש דגל ישראל לאנשי מגרון, שליווה אותו במהלך שני הפינויים שחווה. "באנו לדאוג שדגל ההתיישבות והדגל שהיום אני מעניק לתושבי מגרון לא יקופל לעולם אלא יישאר פה לדורי דורות", אמר פרחן לתושבי מגרון.

בתחילת המפגש ציין יו"ר ועד מתיישבי גוש קטיף, דורון בן שלומי, כי מעבר להזדהות מטרתם היא לצאת ולהוציא מהאדישות. "האדישות היא אם כל חטאת", אמר, "כשסכנת ההרס עמדה מעל היישובים, הרגשנו שחלקים בחברה הישראלית פשוט אדישים לזה. כשזה קורה היום במגרון אנחנו רוצים להיות האשונים שיוצאים מהאדישות ומאמינים שעוד יביאו אחרים בעקבותינו. אולי היה מצופה מאיתנו לשקוע בבניית חיינו מחדש אבל המשמעות של הרצון להרוס את גרון כמו שבתי גוש קטיף נהרסים יש לה משמעות לאומית רחבה וכללית ונרצה סייע במה שניתן".

(צילום: באדיבות ועד מתיישבי גוש קטיף)

בן שלומי הדגיש כי "אנחנו חיילים שלכם. כל אחד פה מראשי הקהילות מייצג קהילה שלימה וכולנו איתכם במאבק נכונים לכל משימה".

הרב איתי הלוי, רב היישוב מגרון, לרוח הגדולה שמביאים איתם אנשי גוש קטיף ואמר להם כי תושבי מגרון "אוחזים בשיפולי גלימתכם ומלאי הערצה וכבוד למה שעברתם ולדרך שבה אתם קמים מן ההרס בבחינת 'התנערי מעפר קומי'. הצלחה של מאבק לא נמדדת רק במבחן התוצאה. אנחנו רוצים לקבל מכם מה שנוכל, ללמוד מניסיונכם, לא מצד התוצאה חלילה אלא מצד הרוח של המאבק".