אנשים טובים באמצע הדרך

בקרית ארבע נותנים לחיילים להתקלח ומכבסים להם את הבגדים, בהכנסת האורחים בחברון מפעילים בית קפה נייד מסביב לשעון ובאפרת אוספים אוכל וצ´ופרים ללוחמים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/06/14 17:09 יח בסיון התשעד

בעקבות הקפצת אלפי חיילים בסדיר ובמילואים לאזור גוש עציון, קרית ארבע וחברון, יוצאים התושבים ביוזמות לפנק את החיילים. החל מאתמול (א') מקבלים אלפי החיילים באזור אוכל, שתיה ופינוקים מכל סוג שאפשר לדמיין.

מכבסים להם את הבגדים

בקרית ארבע חברון מקבלים החיילים אוכל, שתיה וצ'ופרים שונים. בנוסף, במועצה בנו מערך מקלחות לחיילים בבתי התושבים ומכבסה מקומית התנדבה לכבס לחיילים. התושבים ובני נוער שהתגייסו למהלך יגיעו בכל מספר שעות אל עמדות צה"ל ולמקומות בהם ילונו החיילים עם מגשי אוכל ושתיה.

"מיד כשיצאה השבת, התחלנו בעבודה אינטנסיבית באיסוף אוכל מבתים בשיתוף התושבים ובני נוער שהתנדבו, כדי לספק לחיילנו תחושה של בית, להרים את רוחם ולתמוך בהם", אמרה ראש היחידה לעבודה קהילתית במועצה, תמר סיקוראל. עוד הוסיפה סיקוראל כי המועצה קוראת לתושבים לקחת חלק פעיל באיסוף עוגות ושתיה לאלפי החיילים שפועלים כעת בגזרת חברון.

(צילום: דוברות קרית ארבע)

במקביל, 'הפינה החמה לחייל ע"ש חזי מועלם'-הסמוכה לתחנת הדלק בכניסה לקרית ארבע חברון, הודיעה כי הפעילות תורחב לשעות נוספות.

סיקוראל אף ציינה כי ברחבת הבריכה מתקיימת מדי יום בין השעות 15:30-22:00 חלוקת שתיה, עוגות ומצרכי מזון שונים. "נשמח אם תושבים מקרית ארבע חברון ואף מחוצה לה יגיעו לסייע בחלוקה וכן להביא: ממתקים, עוגות, עוגיות, שתיה וכל דבר שיכול לשמח. מתאים לבוא עם הילדים", הוסיפה סיקוראל. ראש המועצה,

מלאכי לוינגר: "כל תושבי המועצה כדרכם ולא בראשונה התגייסו יחדיו על מנת לחזק ולעזור לאלפי החיילים שעוסקים במלאכת השבת הנערים, ובתקווה ובאמונה שיחזירו אלינו את ילדינו בריאים ושלמים".

(צילום: דוברות קרית ארבע)

פינת קפה ניידת מסביב לשעון

גם הכנסת האורחים בחברון התגייסה למען אלפי החיילים בעיר. מאז היוודע דבר חטיפת שלושת הנערים ביום שישי, עובדים בהכנסת אורחים חברון בשיתוף קפה הכי אחי מסביב לשעון על מנת להקל ולפנק את אלפי חיילי צהל ואנשי כוחות הביטחון שהוקפצו לגיזרה.

ברוך מרזל וישראל ברמסון ממייסדי הכנסת האורחים בחברון אומרים כי "מוקד הכנסת אורחים חברון דואג בכל שלושת הימים האחרונים לחיילים, אנחנו מספקים להם מקומות לינה בבית המלון בחברון, ומכינים להם ארוחות חמות מסביב לשעון".

(צילום: קפה הכי אחי)

עוד אומרים השניים כי "מאז שעות הבוקר המוקדמות של יום שישי מסתובבת הניידת של קפה הכי אחי ומחלקת קפה, תה, ארטיקים ושאר צ'ופרים לחיילים. הניידת מסתובבת ללא הפסקה בכל המקומות אליהם הוקפצו החיילים, מחטמ"ר יהודה והכפר יטא שבדרום הר חברון ועד חטמ"ר עציון דרך קריית ארבע ויישובי הסביבה.

ד"ר מיכאל בן ארי, שמסייע למוקד אומר כי "נפלא לראות את ההתגייסות של העם בימים אלו, עד כה התקבלו פניות רבות לעזרה לחיילים בעקבות הקריאה שלנו להתגייסות. נשמח מאוד אם תושבי הסביבה יסייעו בציוד, מוצרי מזון וסיוע הוא מוסיף. הוא מציין כי ניתן להעביר את ציוד, תרומות ומוצרי מזון למוקד בטלפון 0523003773 או 0528387677.

באפרת מצ'פרים

באפרת 'ניצלו' את הגעת הכוחות לגוש עציון כדי לצ'פר את החיילים. תושבי היישוב החליטו 'לנצל' את הגעת כוחות צה"ל לאזור בכדי לסרוק את השטח לאיתור החטופים כדי לצ'פר את לוחמי צה"ל. היוזמה, שהחלה אתמול בצהרים בקריאה של קבוצת תושבים לאסוף חטיפים עבור החיילים, הסתיימה בשעת לילה מאוחרת כשמאה לוחמים קיבלו כמות גדולה של צ'ופרים מתושבי בירת גוש עציון.

(צילום: מתנס אפרת)

"זה החל ביוזמה של תושבים כשהמתנ"ס והמועצה נרתמו לרכז את האיסוף וחלוקת המוצרים ללוחמים", מסביר ראש המועצה עודד רביבי. מאוחר בלילה נסעה מנהלת המתנ"ס נטע מגן יחד עם קבוצת מתנדבים לבסיס הצבאי הסמוך לאפרת לחלק לחיילים את המוצרים. "ההתגייסות המדהימה של התושבים הייתה מהירה במיוחד ומחממת את הלב", מציינת מגן ומוסיפה כי מאז שהחלו לזרום כוחות לשטח היא מקבלת עשרות פניות מתושבים ששואלים במה אפשר לעזור וכיצד ניתן לסייע".