אנטישמיות בסקוטלנד: "דחפו את אשתי, זרקו את הכיפה שלי"

רב האוניברסיטאות בסקוטלנד סיפר איך בטיול תמים הוא ובני משפחות, הותקפו על ידי אנטישמים. התקיפה אירעה על רקע העליה בתקריות האנטישמיות במדינה

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/12/16 14:16 יב בכסלו התשעז

אנטישמיות בסקוטלנד: "דחפו את אשתי, זרקו את הכיפה שלי"
shutterstock, צילום: shutterstock

הרב יוסי בודנהיים, הרב הראשי של האוניברסיטאות בסקוטלנד, הותקף יחד עם אשתו על רקע אנטישמי וכל זה לעיני ילדיהם. לאחרונה פורסם מחקר ממשלתי שהצביע על כך שאחד מכל שישה יהודים בסקוטלנד מסתיר את יהדותו מחשש לחייו.

הרב בודנהיים, חשף את התקרית בשיחה שקיים עם חברי הפרלמנט הסקוטי. לדבריו במהלך טיול עם בני משפחתו בעיר אדינבורו, הוא הותקף על ידי אלמונים,"אשתי ואני לקחנו את ארבעת הילדים הקטנים שלנו לטיול בעיר היפהפיה הזו. אך בעוד אנחנו מטיילים, אלמונים דחפו את אשתי, תפסו את הכיפה שלי, השליכו אותה לקרקע וברחו. האירוע התרחש פחות מקילומטר מכאן. מול הילדים הקטנים שלי. אתם יכולים לתאר לעצמכם באיזו מצוקה הם היו. חסד הוא נחמדות, אמפתיה ותמיכה באחר. השנאה היא ההיפך הגמור מחסד".

כאמור לפני כחודש פורסם מחקר במימון ממשלת סקוטלנד, ממנו עלה שאחד מכל שישה יהודים בסקוטלנד מסתיר את זהותו היהודית, מחשש לחייו. בעקבות פשעי השנאה הגוהים, שוקלים חלק מהיהודים לעזוב את סקוטלנד.

ניקולה ליווינגסטון, יו"ר אגודת הסטודנטים היהודים, הצביע על התקרית ככזו שמעידה על עלייה באנטישמיות בסקוטלנד. "אני יודע שמשפחתו של הרב עברה טראומה. קשה לדבר על זה בגלוי. אתה לא רוצה להיראות כה פגיע. אבל ממשלת סקוטלנד צריכה לגנות תקריות כאלה כשהן מתרחשות, ולכן הרב בודנהיים בחר להעלות את זה בשיחתו עם חברי הפרלמנט".

מוקדם יותר פורסם שראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, צפויה לנאום היום בנוגע לאנטישמיות ולומר כי לפשעים על רקע אנטישמי "אין מקום בפוליטיקה או במדינה הזאת. אני גאה להוביל מפלגה שמחזיקה בעמדה הנחושה ביותר נגד התופעה". מיי, תציין בנאומה את ישראל כדוגמא חיובית לסובלנות ותאמר כי "ישראל שומרת על זכויות בני כל הדתות, הגזעים והמינים, ורוצה לאפשר לכולם לשגשג. מטרתנו בבריטניה היא זהה - ליצור חברה טובה יותר והוגנת יותר, שתסייע לכל אדם להגיע רחוק ככל שכישוריו יאפשרו".