אנחנו בעד דורון דנינו, לא נגד בנט

יוסי כהן, מיוזמי המכתב התומך בדורון דנינו כמועמד לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית מבהיר כי למרות שהשתמע מהדברים שמדובר בהתנגדות לבנט, לא כך הדבר. "באתי ממקום טוב ורוצה להגיע למקום טוב"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/08/14 17:00 יט באב התשעד

אנחנו בעד דורון דנינו, לא נגד בנט
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

התמיכה ברב ד"ר דורון דנינו ממשיכה לעורר מהומה. בעקבות סערה בקרב הפעילים של הבית היהודי על רקע מכתבי התמיכה והעצומות שפורסמו בעד הרב דנינו, המועמד לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית, מבהיר אחד היוזמים כי בניגוד לטענות, לא מדובר בהתנגדות לשר הדתות נפתלי בנט אלא רק בתמיכה ברב דנינו

"אנחנו לא נגד בנט ולא תמצאו אות אחת או מילה אחת שמתכוונת נגד מישהו", מבהיר כהן. “ייתכן וישנם משקעים כאלו או אחרים אך אף אחד לא כתב משהו נגד".

כהן שב ומצהיר על אהדתו לרב דנינו ותמיכתו במועמד לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית אך מבהיר "הוצאנו את הדברים ממקום של אמת. יצרנו קשר עם ראשי הסניפים והם אמרו שהם בעד. הם חושבים שהוא מתאים, ובפרט אם הרבנים הראשיים בעד המהלך. אני בא ממקום טוב ורוצה להגיע למקום טוב. אני לא מגיע ממקום של ספקות למקום של מחלוקות".

כזכור, לפני מספר ימים פורסמה ב'כיפה' עצומה עליה חתומים 30 ראשי ערים, יושבי ראש מועצות דתיות וראשי סניפים של הבית היהודי בבקשה למנות את המועמד הרב ד"ר דורון דנינו לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית. בין השמות החתומים היו יו"ר מועצת בתי העלמין היהודיים תל רגב אריה פרג'ון, סגן ראש עיריית רעננה חיים גולדמן ויו"ר המועצה הדתית באלקנה שמעון רוקח.

אתמול (ו') פנו השלושה לכיפה וטענו כי מעולם לא חתמו על עצומה, וכי בעלי אינטרסים החליטו להכניס את שמותיהם לעצומה מבלי ידיעתם. “העובדות שפורסמו הן עורבא פרחא", אמר חיים גולדמן ל'כיפה'. אף אחד לא שאל אותי בעניין דנינו, לא הצהרתי על תמיכה במועמד ובוודאי שלא חתמתי על עצומה. יכול להיות שהיה למישהו אינטרס לשרבב את שמותיהם של בכירים בעניין".

גורמים המעורבים בעניין טוענים כי ייתכן כי חלק מהשלושה החליט לחזור בו עקב הלחץ הרב שמופעל בנושא מינוי מנכ"ל לרבנות הראשית. אפשרות אחרת היא שהעצומה זויפה, אך האינדיקציות מצביעות על כך שאפשרות זו פחות סבירה.

בתוך כך, ממשיכים עסקנים וגורמים פוליטיים לנסות ולמנות אנשים מטעמים לתפקיד המבוקש, זאת לאחר שראש ארגון רבני בית הלל הרב רונן נויבירט לא מונה לתפקיד לפני מספר חודשים. גורמים במשרד לשירותי דת טענו בשיחה ל'כיפה' כי המועמדים הבולטים כרגע הם רון שכנר ותומר מוסקוביץ, אך הרשימה עדיין לא נסגרה. כרגע הצדדים השונים ממתינים שיו"ר נציבות שירות המדינה יקים את הועדה לבחירת מנכ"ל לרבנות הראשית.