אמסלם: נחזיר את היהדות המתונה לעם ישראל

ח"כ חיים אמסלם הציג את רשימת מפלגתו העצמאית לקראת הבחירות לכנסת ה-19. "נהיה הפתעת הבחירות ונטפל בבעיות החברתיות שהוזנחו עשרות שנים", אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 16/10/12 16:07 ל בתשרי התשעג

אמסלם: נחזיר את היהדות המתונה לעם ישראל
עם שלם, צילום: עם שלם

ח"כ חיים אמסלם, שפרש מתנועת ש"ס, הציע היום (ג') במסיבת עיתונאים את רשימת המפלגה העצמאית אותה הוא מתכוון להוביל בבחירות הבאות לכנסת ה-19. "נהיה הפתעת הבחירות ונחזיר את היהדות המתונה והיפה מבית אבא לעם ישראל, ועל מנת לטפל בבעיות החברתיות בצורה רצינית, לאחר עשרות שנים של הזנחה", אמר אמסלם במסיבת העיתונאים.

"כשאני מדבר על היהדות המתונה, אני מדבר על אותה יהדות ציונית ולאומית של תורה ופרנסה, של שירות בצבא ושל קרוב לבבות - של קבלת השונה, של חיה ותן לחיות ושל כבוד הדדי", ציין אמסלם. הוא טען כי "הציבור החרדי מאס בעוני ובנזקקות, הוא רוצה להשתלב בחברה. רק אישיות תורנית רבנית יכולה להוציא את הציבור החרדי מהבור אליו הכניסו אותו המפלגות החרדיות".

אמסלם קרא לשירות משותף ונשיאה בנטל, תוך שהוא טוען כי "למעט המעטים הראויים, שממיתים עצמם באוהלה של תורה באמת, כולם כולל כולם חייב לשרת בצבא או בשירות אחר ללא יוצא מן הכלל".

אמסלם ציין כי הרכב הרשימה יקבע בסמוך למועד הגשתה והיא צפויה לכלול נציגים ממגזרים שונים: דתיים ומסורתיים, אשכנזים וספרדים, גברים ונשים, עולים וותיקים. בין אנשי הרשימה: הרב אריאל קונסטנטין, רב בית כנסת בתל אביב וחבר ב"צהר", תמר אבוחצירא, פעילה חברתית בקרב הקהילה הצרפתית בישראל ומשה צרפתי, מנכ"ל תנועת "עם שלם", אל"מ (במיל') בחיל האוויר ויזם היי-טק.