"אמונה" שילמה עשרות אלפי שקלים כמתן חסות לכנס העיתונאים באילת

תנועת הנשים הדתיות בחרה לתת חסות לכנס העיתונאי-מקצועי, זו השנה השנייה, במטרה לקדם את מטרות התנועה. בתנועה דוחים טענות לבזבוז כספי ציבור וטוענים: זו דרכנו להשפיע על התקשורת

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 14/11/13 13:35 יא בכסלו התשעד

"אמונה" שילמה עשרות אלפי שקלים כמתן חסות לכנס העיתונאים באילת
יוסי זליגר, צילום: יוסי זליגר

תנועת הנשים הדתיות ”אמונה“ שילמה עשרות אלפי שקלים כמתן חסות לכנס העיתונאים באילת ובמקביל השתתפה יו“ר התנועה, ליאורה מינקה, כאורחת בפאנל שעסק בעיתונות נשית ומעמד האישה.

”אמונה“ היא אחת מנותני החסות הבודדים של כנס העיתונאים באילת, הגורף למעלה מחצי מיליון שקלים ממתן החסויות לכנס. לצידה השתתפו בהוצאות גם קבוצת ”משפחה“, קניון Ice Mall באילת, אקו“ם, בית ההשקעות ”פסגות“ וארגון ”כל ישראל חברים“.

גם בשנה שעברה השתתפה מינקה באחד הפאנלים בכנס, לאחר ש“אמונה“ העבירה כספים לאגודת העיתונאים. אז עסק הפאנל בנושא ”בריאות לעניים“.

מערכת כיפה פנתה ל“אמונה“ במטרה לברר מדוע החליטה התנועה, העוסקת בעיקר בקידום מעמד האישה ובהפעלת מעונות יום בכל רחבי הארץ, להעביר כספים לכנס עיתונאי-מקצועי. יצחק רט, דובר ”אמונה“, אמר כי ”בעצם קיומה של השאלה, ניתן למצוא גם את בסיס התשובה - מוּדָעוּת והכרה. העובדה שהבחנת במעורבותה של "אמונה" בכנס, מוסיפה לנו סיפוק וגאווה ומעידה שעשינו עוד צעד בכיוון הנכון של תודעה ופרסום“.

רט הסביר כי ”ככלל, יש ל"אמונה", כתנועה חברתית, עניין לשתף פעולה עם גופים ועם גורמים המשפיעים על פניה של החברה, על ייצוגה ועל השיח הציבורי. בשנים עברו, הייתה זו עמותה בשם "אג'נדה", שנטלה חלק פעיל ובולט בכנס העיתונות השנתי, מתוך מגמה מובהקת לקדם נושאים של שינוי חברתי בזירה התקשורתית, אבל בכיוון מאד מסוים, המזוהה עם הגוף הזה. בשנתיים האחרונות, כפי ששמת לב, עושה זאת "אמונה". השנה הצטרפו אליה גם קבוצת "משפחה" ו"כל ישראל חברים - אליאנס" ואחרים“.

לדברי רט, השותפות הזו ”אפשרת לנו להשפיע על נושאי הדיון ולהביא את דברנו בפני ציבור חשוב ומשפיע של עיתונאים, עורכי תכניות, מפיקים ומגישים, גם בדרך בלתי אמצעית“. רט ציין כי ”לא רק יו"ר "אמונה" השתתפה ברב-שיח, אלא גם מנכ"ל "אמונה", ודבריהם צוטטו בכלי התקשורת. כל מי שהיה בשנים האחרונות בכנס הזה, יכול להבחין בנקל גם בשינוי שחל בהרכב המשתתפים, וגם בנושאי הדיונים; הרבה יותר דתיים, הרבה יותר חרדים, ייצוג נרחב הרבה יותר לכלי תקשורת דוגמת "מקור ראשון" ו"בשבע" ו"משפחה" ויומן מורשת וגלי ישראל ואתרי אינטרנט שעוסקים בנושאי יהדות“.

עוד ציין רט כי ”התנועה העניקה בשנים האחרונות חסות גם לכנס ירושלים של העיתון "בשבע", כמו שהעניקה חסות למפגשים ולאירועים חברתיים אחרים, וכמו שהעניקה חסות לפינות ולמשדרי רדיו וטלוויזיה. כל אלה, כאמור, מתוך מטרה מוצהרת להביא לתודעה ציבורית את מפעליה בתחומי חינוך, רווחה, תרבות ודת, שעליהם זכתה בפרס ישראל. ברוב הפעמים התברר שדרך זו זולה, תכליתית ויעילה וממוקדת יותר מפרסום מודעות כלליות בעיתונים, או באנרים באתרים“.