"אמונה" קוראת לקדם את הצעת חוק עבודת נשים ביו"ש

נכון להיום, נשים העובדות ביהודה ושומרון חשופות להתנכלות מעבידים, לאפשרות של העסקה פוגענית או לפיטורין שלא כדין. תנועת הנשים הדתיות קורא לח"כים לתמוך בהצעת החוק של ח"כ אורית סטרוק

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/07/13 12:13 יא באב התשעג

"אמונה" קוראת לקדם את הצעת חוק עבודת נשים ביו"ש
יחצ, צילום: יחצ

"חוקי העבודה הקיימים עושים עוול ומקפחים את זכויותיהן של נשים עובדות, המתגוררות באזורי יהודה ושומרון. הגיעה העת לתקן אפליה כל-כך בולטת, וראוי שכל חוקי העבודה יחולו באופן שוויוני על כל אישה באשר היא" - כך אומרת היום (ה‘) יו"ר תנועת האישה הדתית-לאומית "אמונה", ליאורה מינקה, לקראת הדיון הצפוי ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים לחקיקה, על הצעת החוק של ח"כ אורית סטרוק.

על פי המצב החוקי הקיים, חוק עבודת נשים מעניק שורת זכויות והגנות רק לנשים העובדות בשטחה הריבוני של המדינה. נשים העובדות באזורי תעשייה שונים ביהודה ובשומרון חשופות, אפוא, להתנכלות מעבידים, לאפשרות של העסקה פוגענית או לפיטורין שלא כדין (למשל, בתקופת הריון) ובמצב הקיים אין דרך חוקית פשוטה וישירה לאכוף את חוקי ההגנה על מעסיקיהן. בלית ברירה, מופנות נשים עם תלונות מן הסוג הזה להגשת תביעה אזרחית.

"ראוי ורצוי שעקרון השוויון ככלל, ושוויון נשים בפרט, יכובד מתוך גישה עקרונית ועמדה עניינית, ברוח מגילת העצמאות. עקרון זה הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה, ואחד מעמודי היסוד של חברה סוציאלית ובריאה, הדואגת לכל העובדות והעובדים; בין אם זאת אפרת מקדומים, אימאן מבית לחם או דנה מגבעתיים", אומרת מינקה, שהביעה תקווה כי הצעת החוק הזאת תקודם ותיכנס לספר החוקים וגם לספר תולדות מעמד האישה בישראל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן