"אמונה" עתרה לבג"ץ בדרישה לכלול נשים בוועדה למינוי דיינים

לאחר שלוועדה למינוי דיינים לא מונתה השנה אף אישה, לראשונה מזה 12 שנים, עתרה תנועת הנשים הדתיות לאומיות לבג"ץ – נגד ההחלטה. מינקה: "לשכת עורכי הדין בגדה בעקרונותיה"

חדשות כיפה אורי פולק 24/11/11 13:59 כז בחשון התשעב

"אמונה" עתרה לבג"ץ בדרישה לכלול נשים בוועדה למינוי דיינים
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

תנועת הנשים הדתיות לאומיות "אמונה" עתרה היום (ה') לבג"ץ בדרישה לכלול נשים בוועדה למינוי דיינים, זאת לאחר שהתברר השבוע כי לראשונה מזה 12 שנה, אף אישה לא מונתה להרכב.

התנועה ביקשה מבית המשפט להוציא צו ביניים שימנע מהוועדה להתכנס עד מתן החלטה סופית בעתירה. שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, סירב לבקשת התנועה להוציא צו בינתיים וביקש מהצדדים תגובה מיידית בתוך עשרה ימים.

כפי שדווח בכיפה, הדרת הנשים מהוועדה למינוי דיינים היא תוצאה של "דיל" שנרקם השבוע בין חברי סיעתו של עו"ד יורי גיא-רון, העומד בראש מחנה הרוב בלשכת עורכי הדין, לבין החרדים. בסופו של דבר נבחרו כנציגי הלשכה עורכי הדין אשר אקסלרוד ומרדכי אייזנברג.

ליאורה מינקה, יו"ר "אמונה", אמרה בעקבות העתירה כי "שוב נתפסת לשכת עורכי הדין עם המכנסיים - או השמלה - למטה, אחרי שבגדה בעקרונותיה, סחרה בערכיה ומכרה עמדה עקרונית במסגרת עסקה פוליטית דלוחה, שנרקמה עם החרדים".

לדברי מינקה, הולכת וגוברת בציבור "תחושת מיאוס מבתי הדין הרבניים". היא ציינה כי "חייהן של רבבות נשים, וכן האפשרות למימוש זכויותיהן הבסיסיות, תלויים בהם ובפסיקותיהם, ואולם הבחירות בלשכת עורכי הדין מגלות שגם קרן האור, התקווה הקלושה שעוד הבליחה מדי פעם, אינה אלא משענת קנה רצוץ ומאכזב".