אמונה על הכנס בשיתוף הרפורמים: איש לא אמר מילה על השותפים לכנס

לאחר הפרסום ב'כיפה' אודות כנס הנשים בשיתוף הרפורמים הודיעו בתנועת אמונה לא אושר להשתמש בלוגו התנועה ואיש לא אמר כי מדובר בשיתוף פעולה עם הרפורמים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/06/14 16:31 ד בסיון התשעד

אמונה על הכנס בשיתוף הרפורמים: איש לא אמר מילה על השותפים לכנס
Shutterstock, צילום: Shutterstock

תנועת הנשים 'אמונה' מתנערת מהקשר שלה אל כנס הנשים למועצות הדתיות של הארגונים 'אדוות' ו'שתי"ל'.

כזכור, הבוקר (ב') פורסם ב'כיפה' כי ביום ראשון הקרוב מארגנים שני הארגונים כנס נשים למועצות הדתיות, באוניברסיטה העברית בירושלים, שם ידברו על קידום הכנסתן של נשים לתוך המועצות הדתיות.

ברשימת הנואמים נכתב בין היתר כי סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן ישתתף באירוע כמו גם חברת הכנסת עליזה לביא. בעוד שלכאורה הכנס הינו מבורך, רשימת הארגונים החתומים על הכנס מעוררת תמיהה לגבי השתתפותם של גורמים דתיים וכן לגבי התכנים אשר יועברו בכנס, זאת מכיוון שבין הארגונים המשתתפים בכנס ישנם ארגונים רפורמים בולטים

לצד ארגונים אורתודוקסים לגיטימיים דוגמת עמותת 'עיתים' ותנועת הנשים 'אמונה', וכן הארגון הפמיניסטי דתי 'קולך', מופיעים גם ארגונים כגון חדו"ש - חופש דת ושוויון וישראל חופשית אשר הינם ארגונים שנויים במחלוקת במקרה הטוב ואשר מקדמים תכנים רפורמים וקונסרבטיבים במקרה הרע. בראש עמותת חדו"ש עומד אורי רגב, פעיל רפורמי.

בעקבות הפרסום ב'כיפה' התנערו בתנועת הנשים 'אמונה' מהקשר לכנס בו משתתפים גם רפורמים והבהירו כי "מנכ"לית התנועה סירבה להשתתף בכנס, עם חברת התנועה גילה שוורץ דובר על פאנל בכובע של חברת מועצה דתית חדשה ואיש לא אמר מילה על השותפים הרפורמים". עוד אמרו בתנועה הדתית כי מכתב חריף יישלח עוד היום עם דרישה להסיר את הלוגו והודעה חד משמעית על אי השתתפות של אמונה או מי מנציגיה בכנס השנוי במחלוקת. בנוסף הבהירו בשנית כי איש לא הזכיר את השתתפותן של תנועות כגון 'חדו"ש' ושאר הגופים.

הרב אלי בן דהן הודיע הבוקר גם הוא כי מיד כשקיבל את ההזמנה הודיע כי לא ישתתף בכנס "לצערי הם כתבו את שמי שלא בהסכמתי. כבר פנינו אליהם בנדון". בלשכתו מבהירים כי על אף שהובהר כי לא ישתתף בכנס הכניסו את שמו לרשימת הנואמים. מנגד טוענים גורמים ב'אדוות' כי הם קיבלו את ההזמנה מראש ואישרו את השתתפותו של הרב בהתחלה. לדבריהם השאלה האם הוא יכול היה להגיע או לחילופין לשלוח ברכה מצולמת.

תגובת קבוצת 'אדוות' לטענות תנועת אמונה: "כאשר פנינו לגברת ליאורה מינקה היא אמרה שיש לה מחויבות קודמת באותו היום בעפולה ולכן לא תוכל להשתתף. הלוגו התקבל מהגברת שוורץ. הגברת שוורץ התבקשה לברך בשם תנועת אמונה ולדבר על חשיבות ייצוג נשים במועצות הדתיות גם בזכות העובדה שנבחרה לאחרונה לכהן כחברת מועצה דתית".