אמונה לרבנים הראשיים: הצטרפו למאבק בתופעת האלימות נגד נשים

לקראת היום הבינלאומי למאבק בתופעת האלימות נגד נשים שיגרה יו"ר ´אמונה´ ליאורה מינקה מכתב לרבנים הראשיים בו הפצירה בהם להצטרף למאבק. "הצטרפו כחלוצים לפני המחנה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/11/14 09:14 כג בחשון התשעה

אמונה לרבנים הראשיים: הצטרפו למאבק בתופעת האלימות נגד נשים
יוסי זליגר, צילום: יוסי זליגר

לקראת היום הבינלאומי המציין את המאבק בתופעת האלימות נגד נשים, שיתקיים ב-25 בנובמבר, פנתה יו"ר תנועת 'אמונה' ליאורה מינקה, אל הרבנים הראשיים לישראל, בבקשה לגייס למאבק הציבורי הזה את עולם התורה והישיבות, את רבני השכונות, הקהילות ובתי הכנסת.

"בכהונתכם החדשה, יחסית, אני מוצאת עוד שעת כושר; הזדמנות לצאת חלוצים לפני המחנה, ולהעניק למאבק החשוב הזה ביטוי פומבי, יהודי ורוחני, ולהשמיע גינוי תקיף לתופעה שפשתה בחברה הישראלית, והיא מאמללת נשים, ילדים ומשפחות שלמות".

במכתבה אל הרבנים הראשיים, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, מציינת יו"ר 'אמונה' שלשיעורים ולדרשות של רבנים בבתי הכנסת, בבתי המדרש ובקהילות - יש השפעה מצטברת, שבכוחה לחלחל ולעורר את הציבור לאכפתיות ולמעורבות-יתר. "לרבנים, בהיותם רועים רוחניים, יש השפעה בלתי מבוטלת. הם יכולים וצריכים - וזה חלק מתפקידם - לגייס את נאמני הציבור, כדי להרתיע ולהתריע מפני התוקפנות והבריונות".

"אסור לנו לוותר על שום הזדמנות ואפשרות לשוב ולחדד את חושיהם של אנשים, שקהו במהלך השנים, נוכח התגברות סבלן של נשים מוכות, חבולות ומושפלות. המכה הזאת לא פוסחת על שום מגזר ועל שום קבוצה באוכלוסיה. קורבנות האלימות, הכפייה והבריונות, נמצאות בכל מקום, והתופעה המסוכנת הזאת מאיימת על החברה כולה", דברי מינקה.