אמונה אלון מציגה- הדור הבא בתחום הכתיבה והספרות

היא שחקנית ומנהלת תיאטרון שנחשפה לעולם הכתיבה דרך קורס מחזאות שעברה. היא כותבת את ההצגות בעצמה ופרסמה בשנים האחרונות עשרות סיפורים קצרים שבקרוב יהפכו לספר. אמונה אלון רוצה להכיר לכם את- רחלי מושקוביץ

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/10/16 12:45 יח בתשרי התשעז

אמונה אלון מציגה- הדור הבא בתחום הכתיבה והספרות

נעים להכיר: "לשמחתי, התברך הדור הצעיר של משפחתנו בכמה כותבות וכותבים נהדרים". אומרת, הסופרת והפובלציסטית, אמונה אלון, שפרסמה לא מעט ספרי ילדים ומבוגרים, "אבל מחוץ למשפחה, אחת הכותבות הצעירות שאני מצפה בסקרנות ליצירות נוספות שלהן היא: רחלי מושקוביץ". הסיבה שאלון החליטה לבחור דווקא במושקוביץ, היא ש- "מלבד פעילותה הברוכה כמנהלת "לחישה", תיאטרון ובית-ספר למשחק, רחלי כותבת סיפורים משובחים שהווי החיים המתואר בהם דומה - בדרך כלל, ופחות או יותר - לזה של גולשי אתר "כיפה". הדמויות שלה עגולות ומעניינות, העלילות מושכות לב, ונושאי סיפוריה נוגעים עמוק ומעוררים מחשבה".

איפה היתה ומה עשתה: רחלי מושקוביץ (29), ממעלה אפרים, נשואה ואמא לארבעה ילדים (ומצפה בעז"ה לחמישי). למדה תיאטרון במכללת אמונה בירושלים, במסגרת הלימודים עברה קורס מחזאות שפתח לה צהר לעולם הכתיבה. מושקוביץ מנהלת את תיאטרון 'לחישה' וכותבת את כל המחזות בעצמה. מאז שמגזין 'פנימה' הוקם, לפני 5 שנים, היא כותבת מידי חודש, את טור הסיפור הקצר, כשבקרוב יצא ספר שמאגד את הסיפורים הנבחרים שכתבה במסגרת המגזין. בנוסף לכך כותבת רחלי עבור עיתון 'בשבע' כתבות בנושא תרבות, קהילה ומשפחה.

(צילום: באדיבות המצולם)

לאן היא הולכת: "תיאטרון זה מפעל חיי", אומרת מושקוביץ ומוסיפה ש- "זה מה שאני עושה במרבית זמני". עם זאת היא מציינת, שהכתיבה היא גם חלק מרכזי מעשייתה ומעבר לסיפורים הקצרים אותם היא כותבת, זה בא לידי ביטוי, "במחזאות ובכל הטקסטים של התיאטרון שלי, תיאטרון 'לחישה' לנשים, שאני כותבת בעצמי וזאת הכתיבה העיקרית שלי. בנוסף לכך, אני כותבת הצגות גם לתיאטראות נוספים וכמובן כותבת גם פרוזה". לסיום אומרת רחלי שהיא "שמחה מאוד לראות את התפתחותה של המילה הכתובה במחוזותינו, ושיש יותר ויותר סופרים, מוציאים לאור וכתיבה איכותית".

צידה לדרך: "לכתוב כאילו היא שחקנית המגלמת את הדמות שבסיפור", מייעצת אלון למושקוביץ ומוסיפה, כי עליה לחשוב "איך בדיוק הייתה מדברת, נעה, מרגישה, אילו הייתה הדמות הזאת".