אמהות החשודים בהצתה:"לקחו את ילדינו כשעיר לעזאזל"

אמהות הנערים החשודים בהצתה בכפר דומא יפגינו הערב במחאה על הפגיעה של השב"כ בזכויותיהם

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 09/12/15 17:30 כז בכסלו התשעו

אמהות החשודים בהצתה:"לקחו את ילדינו כשעיר לעזאזל"
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הערב בשעה 20:00, יפגינו אמהות הנערים החשודים בהצתת הבית בכפר דומא, יחד עם תומכים מכל רחבי הארץ, מול ביתה של שרת המשפטים איילת שקד בתל אביב. האמהות מוחות על המשך החזקתם של העצורים בתנאים קשים בשב"כ תוך פגיעה חמורה בזכויותיהם.

"אנחנו יוצאות להפגין כי תחושתנו היא שלקחו את ילדינו כשעיר לעזאזל", אמרה היום אחת האמהות. "נעשה להם דה לגיטימציה בחברה, כך שזכויות האדם שלהם אינם מעניינות אף אחד. ואנו באות לצעוק די לשלילת זכויות האדם. גורמי החקירה אינם בוחלים בשום אמצעי להגעה למטרתם. החל בהפעלת לחץ בלתי סביר ע"י שלילת זכויות בסיסיות: מפגש עם עו"ד ואפילו אי הבאה לבימ"ש דבר שאין לו תקדים. הטרדת בני משפחה במקום עבודתם ואיומים לפגוע בפרנסתם , וחקירתם באופן מתיש, משפיל ופוגעני".

בשיחות שנערכו עם עורכי הדין והגיעו למערכת 'כיפה', נודע כי על העצורים נאסר כל קשר חיצוני עם בני משפחה או קרובים מתחילת החקירה ועד היום. מדובר בימים רבים בהם אין שום קשר או מידע שמועבר על מצבם של העצורים. "המצער הוא שמערכת המשפט האמורה לדאוג לזכויות הפרט באיזון עם חקירת משטרה כורעת ברך בפני השב"כ ומאפשרת שלילת זכויות שאפילו אינם נמנעות ממחבלים" אומרת אחת האימהות.

הבוקר נעצרו שני רבנים נוספים החשודים בפעילות פלילית. השניים שוחררו כעבור כמה שעות, אך לא ברור האם מדובר במעצר המתקשר לחקירה הנוגעת למעורבות בפעילות הטרור.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן