אמא של תמר אריאל: "אפשר להיות גם דתייה וגם בצבא"

ענת אריאל, אמא של הנווטת הדתייה הראשונה שנהרגה בנפאל, חושבת שדברי הרב לוינשטיין עלולים "להחליש את הבנות הדתיות" וקוראת לו "שיירד לשטח ויראה שהבנות ממשיכות להיות יהודיות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/03/17 09:05 יא באדר התשעז

אמא של תמר אריאל: "אפשר להיות גם דתייה וגם בצבא"
Edi Israel/Flash90, צילום: Edi Israel/Flash90

ראש המכינה בעלי יצא נגד שירות בנות דתיות בצה"ל ואמר שהן נפגעות מבחינה רוחנית. ענת אריאל לא מוכנה לשתוק על כך ומבקשת, כמי שבתה תמר שירתה כנווטת בחיל האוויר, "לחזק את הבנות".

"כמעט כל הבנות הדתיות שמתגייסות", היא אמרה אתמול (ד') בראיון לגלי צה"ל, "היו במכינה או במדרשה, ותמר סימלה אותן, כפי שבנות דתיות רבות נוספות מסמלות אותן". ענת סיפרה על התלבטויותיה של בתה ועל בחירתה להתגייס דווקא לאחר שסיימה את תפקידה בשירות הלאומי, "היא חשבה שאולי לבת עדיף ללכת לשירות לאומי, אבל כשהיא התבגרה היא הבינה שבעצם היא רוצה להיות עם כל עם ישראל. אנחנו כמובן מאוד עודדנו אותה וכיבדנו אותה".

תמר אריאל ז"ל הפכה בשנת 2012 לנווטת הקרב הדתייה הראשונה אי פעם בצה"ל. במבצע צוק איתן היא היתה אחראית על גיחות רבות לרצועת עזה ואף עמדה לקבל על כך אות הצטיינות. באוקטובר 2014 נספתה תמר במפולת שלגים בנפאל ואת ההכרה הרשמית על פועלה במהלך המבצע, היא קיבלה רק לאחר מותה.

(צילום: יחצ)

לדברי אמה ענת, "לדברים של הרב לוינשטיין יש השפעה. שומעים את הדברים האלה בציבור הדתי, וזה יכול להחליש את הבנות הדתיות. אני באה לחזק אותן". אחד מבניה למד בעבר במכינה בעלי והכיר מקרוב את הרב יגאל לוינשטיין, אך לא זכורות לה התבטאויות דומות בעבר.

לטענתה, "חלק מהרבנים פשוט לא מבינים שאפשר להיות גם דתייה וגם להיות בצבא". אריאל הוסיפה ואמרה כי לו היתה נפגשת עם ראש המכינה בעלי היתה יודעת מה לומר לו, "אם הייתי משוחחת עם הרב לוינשטיין, הייתי אומרת לו שקודם כל ידבר יותר יפה, יותר מכובד. כי ההתבטאויות שלו היו מזלזלות. אחר כך הייתי אומרת לו שיירד לשטח ויראה מה קורה. במקום להילחם בתופעה של גיוס בנות, שיתמוך בה. אם הוא היה יורד לשטח הוא היה רואה שהבנות האלה ממשיכות להיות יהודיות, והן חזקות פי כמה".