אם תרצו חושפים: "ארגוני שמאל ממומנים מקרנות פלסטיניות"

בארגון "אם תרצו" מפרסמים דו"ח המפרט מי התורמים של ארגוני השמאל. מדובר בכ- 10 מיליון שקלים לפעילות שתתרחש בשנה הקרובה.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 14/12/15 10:20 ב בטבת התשעו

אם תרצו חושפים: "ארגוני שמאל ממומנים מקרנות פלסטיניות"
eeeman-cc-by-sa, צילום: eeeman-cc-by-sa

לאחר השתתפות נשיא המדינה אתמול בכנס "הארץ", חושף ארגון אם תרצו כי ארגון "שוברים שתיקה" ממומן מכספי פלסטינים בדו"ח מפורט. בדו"ח עצמו מוצג כי בשנת 2016 צפויה קרן פלסטינית בשם "מנהלת זכויות האדם והמשפט הבינלאומי" לממן פעילות בכ-10,000,000 ש"ח. בנוסף חושף הדו"ח כי הקרן הפלסטינית מממנת לוביסט בכנסת באמצעות ארגון 'בצלם'.

"שתולים" הוא שמו של מחקר חדש שמפרסמת תנועת "אם תרצו", הבוחן ומסכם את פעילותם של 20 ארגונים ישראלים הנתפסים בחברה כ"ארגוני שמאל" או כארגוני "זכויות אדם" נכון לשנת 2015. ממצאי הדו"ח מראים כי אין מדובר בזה או בזה, אלא בארגונים שתולים - אשר נתח גדול מפעילותם מתוקצב ע"י ממשלות אירופה, האיחוד האירופי וקרנות פלסטיניות.

בארגון טוענים כי "מדובר בארגוני תעמולה פוליטיים הפועלים מבפנים, במימון מדינתי זר ורחב היקף, נגד החברה הישראלית, נגד חיילי צה"ל ונגד יכולתה של המדינה להגן על עצמה במלחמתה בטרור".

מתוך 20 הארגונים השתולים שנבדקו, 15 נתמכים על ידי הארגון האמריקאי הקרן לישראל חדשה, 13 ארגונים מקבלים מיליוני שקלים מקרנות פלסטיניות, 4 ארגונים הגנו משפטית על מחבלים או על משפחות של מחבלים, חלקם אף כאלו שתקפו יהודים בגל הטרור האחרון. 4 מהם נהנים מ-15 תקני שירות לאומי.

מדו"ח סיכום פעילות הארגונים ה"שתולים", הפועלים תחת הקרן החדשה בשנת 2015 עולה כי בשנה זו הגנו הארגונים הללו על 18 מחבלים, הגישו עתירות נגד הריסת בתי מחבלים, בינהם רוצחי בני הזוג הנקין ומלאכי רוזנפלד. בנוסף, הדו"ח מציג כי הארגונים הללו סיפקו השנה 57 עדויות שליליות נגד חיילי צה"ל.

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ מסר בתגובה לדו״ח 'אם תרצו': ״דו"ח השתולים של תנועת אם תרצו ממחיש שוב את הבעיה שממנה סובלת הדמוקרטיה הישראלית והוא אמור להדיר שינה מעיניי כל מי שהיא יקרה לו. ההתערבות של מדינות זרות בניסיון להשפיע על ענייניה הפנימיים של ישראל והשימוש הציני במנגנונים הדמוקרטיים לשם כך חייב להיפסק".

לדעתו של סמוטריץ' הצעת החוק שלו בנושא היא הפתרון לבעיה, "שלב ראשון במאבק להחזרת הדמוקרטיה הישראלית לידי העם בישראל הוא הצעת חוק השקיפות שהגשתי ומטילה חובת גילוי על העמותות השתולות. לציבור הישראלי יש זכות לפחות לדעת אלו אינטרסים זרים מנסים אותם ארגונים לקדם ואז להחליט האם הוא רוצה אותם כחלק מהשיח שלו או לא. אני משוכנע שהרוב הבריא בישראל ידחה את ההתערבות הגסה הזו של המדינות הזרות בשתי ידיים ויסרב לשתף פעולה עם סוכני החוץ שלהם כאן בארץ. אני מקווה שהדו"ח הזה יפתח את העיניים של מי שעדיין מסרב לראות את הסכנה הגדולה הטמונה בארגונים כאלה לדמוקרטיה ולערכים של מדינת ישראל ויפי הנפש בינינו יפנימו שהגיע הזמן לשים לזה סוף".

סמוטריץ' התייחס גם לדו"ח הנגדי שטוען שעמותות הימין גם מתנהלות בחוסר שקיפות ואמר, "החיקוי הזול שמוציא היום הארגון השתול 'שלום עכשיו' לדו"ח של אם תרצו הוא ניסיון עלוב, מגוחך ולא מקצועי להסית את הדין מהנקודה החשובה שלו. הנקודה היא לא כמה כסף יש לכל ארגון אלא מה מקורו של הכסף הזה והם המקור הזה הוא לגיטימי כחלק מהשיח הדמוקרטי הפנימי שלנו במדינה. אני קורא לארגוני השמאל לחזור הביתה. לחזור לשחק המגרש הדמוקרטי הפנימי ולא לשמש סוכנים לקידום אינטרסים של ישויות מדיניות זרות".