"אם לא יהיה שקט אצל היהודים לא יהיה שקט גם בצד השני"

מאות הגיעו לצעדת המחאה בכביש 60, נגד הטרור שמתרחש בכבישים בחודשים האחרונים. "אנו דורשים שקט גם ביהודה ושומרון"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 15/03/16 17:26 ה באדר ב'

"אם לא יהיה שקט אצל היהודים לא יהיה שקט גם בצד השני"
דוברות הר חברון, צילום: דוברות הר חברון

"אנחנו כאן בצעדה כל ראשי המועצות באמירה מאוד ברורה אם לא יהיה שקט אצל היהודים לא יהיה שקט גם בצד השני" כך אמר היום (ג') יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, בצעדה ההמונית שמתרחשת כעת בכביש 60, במחאה על פיגועי הטרור של החודשים האחרונים.

כ-500 צועדים על כביש 60 בין כרמי צור לצומת גוש עציון ועוברים בכפרים 'בית אומר' ו'אל ערוב'. בראש הצעדה מועצת ישע וראשי המועצות דודי פרל, יוחאי דמרי, מלאכי לוינגר, אסף מינצר וח"כ בצלאל סמוטריץ', בדרישה לחסום את הצירים למחבלים ולהחזיר את ההרתעה.

דמרי אמר כי הם דורשים שהממשלה תיפטר מהטרור ביו"ש :"זה המדיניות של ממשלת ישראל בצפון, זו המדיניות של ממשלת ישראל בדרום. אין שקט בשדרות אין שקט בעזה. אין שקט בקרית שמונה אין שקט בלבנון. אנו דורשים להחיל דין זה גם ביהודה ושומרון."

דוידי פרל ראש מועצת גוש עציון' אמר כי הצעדה היא אמירה שבאה להדגיש כי דם יהודי אינו הפקר: "החלטנו לצעוד צעדת מחאה בין כרמי צור לצומת הגוש, מקומות אסטרטגים שכרגע עומדים בעין הסערה בעקבות אירועי הטרור, באמירה לממשלת ישראל- עד כאן! דם יהודי נשפך, דם יהודי אינו הפקר ואין אמירה של ממשלת ישראל שנלחם מלחמת חורמה. הצבא עושה הרבה אך ישנם כלים רבים שממשלת ישראל צריכה לתת ואינה נותנת, על כך אנחנו מוחים ולשם כך אנחנו צועדים כאן. היום זו רק פעולה ראשונה יהיו אחריה פעולות רבות אם לא נדע ונחוש שהביטחון חוזר למחוזותינו".

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרית ארבע חברון אמר: ״אנחנו ממשיכים בדרישתנו מממשלת ישראל ודורשים לחיות בביטחון בישובים ובכבישים ומבקשים מראש הממשלה לנקוט בהרתעה הנדרשת על מנת להפסיק את ההסתה ואת הפיגועים שבאים בעקבותיה.״

(צילום: דוברות הר חברון)