"אם בבית היהודי לא יתעשתו הבחירות לרב העיר ירושלים יגמרו כמו הבחירות לרבנות הראשית"

כך אומר גורם המעורה בהליכי הבחירות לרב ראשי בירושלים ל'כיפה'

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/09/14 10:55 ח באלול התשעד

"אם בבית היהודי לא יתעשתו הבחירות לרב העיר ירושלים יגמרו כמו הבחירות לרבנות הראשית"
GFDL, אריאל הורוביץ, צילום: GFDL, אריאל הורוביץ

"אנשי הבית היהודי מנהלים את המערכה לבחירת רב ציוני דתי לירושלים בחובבנות", כך אומר גורם המעורה היטב בהליכי הבחירות ל'כיפה' בעקבות אמירותיו של סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן אמש (ג') בראיון ל'כיפה' כי "אם לא יהיה דבר לא תהיה לנו שליטה עליו הרב אריה שטרן יבחר. עשינו את מירב המאמצים על מנת שכך יהיה".

"אין בור שאנשי הבית היהודי לא נכנסים אליו", אומר הגורם בשיחה ל'כיפה'. “הם מרבים להג מיותר על חשבון מה שנדרש וראוי לעשות. במקום לזרז את ההליכים, וללכת בדרך המלך שמתווה החוק, הם 'מורחים זמן', מושכים את ההליכים עד אין קץ, ומחכים לדקה ה-90 ול"זמן פציעות" כדי להשלים את ההליכים".

"יש כאן הזדמנות פז", מוסיף הגורם ואומר. "אנשי הבית היהודי שולטים על משרד הדתות, בעוד שהחרדים באופוזיציה. אם לא יתעשתו מהר, יעשו יותר וידברו פחות, החובבנות והשלומיאליות שבה הם מנהלים את המערכה הזו עלולה להביא חלילה לתוצאות דומות לאלה שהיו בבחירות לרבנות הראשית ובחירת ראש מנהל הגיור".

הבית היהודי: "יש מי שכנראה חושש מהתקדמות תהליך בחירת רב לירושלים לאחר עשרות שנים בהם לא כיהן איש בתפקיד. הבית היהודי ימשיך להוביל יחד עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת את תהליך הבחירות הנקי וההגון עד למימוש רצונו של הציבור הירושלמי בבחירת רב ציוני לבירת ישראל".

ממטה הרב שטרן נמסר כי "אנו יודעים כמה קשה עובדים במשרד הדתות ושהרב אלי בן דהן וצוותו עובדים ימים ולילות על מנת להביא לבחירתו של רב ציוני לעיר ירושלים ומודים להם על עבודתם המקצועית"