אם אתם לא תגיעו לשופר, השופר יגיע אליכם

המועצה הדתית בבת-ים תפעיל מערך מתנדבים עבור תושבים בעלי בעיות נגישות, שיתקעו בשופר בבתיהם הפרטיים של התושבים, על מנת לזכות אותם במצוות שמיעת קול שופר

חדשות כיפה אורי פולק 20/09/11 13:31 כא באלול התשעא

אם אתם לא תגיעו לשופר, השופר יגיע אליכם
תמונה ישנה, צילום: תמונה ישנה

במועצה הדתית בת-ים יוזמים השנה את פרויקט "שופר נגיש", במטרה להגיע במהלך ראש השנה שיחול בשבוע הבא, במסגרתו יזכו גם תושבים בעלי בעיות נגישות בקיום מצוות שמיעת קול שופר.

מדובר ביוזמה חדשה של הרב בנימין אלחרר, ראש המועצה הדתית בבת ים, שביקש לסייע בקיום המצווה גם עבור תושבים עם בעיות נגישות, כמו מוגבלים ונכים, זקנים או חולים, אשר עד היום התקשו בקיום מצוות שמיעת שופר בראש השנה, או נמנעו ממנו לגמרי, בשל מוגבלותם הפיזית. כפתרון, צפויה המועצה הדתית להפעיל מערך נרחב של פעילים אשר יעברו בבתיהם של אלו שאינם מסוגלים להגיע בכוחות עצמם לבתי הכנסת ולזכות אותם, ללא כל תמורה, במצוות שמיעת קול שופר.

בימים אלה מארגנת המועצה הדתית את רשימת התושבים המעוניינים להשתתף ביוזמה החדשה, גם מצד המתנדבים הפעילים וגם מבחינת התושבים אשר זקוקים לסיוע. "הפרויקט הוא חלק טבעי ממחויבותה של המועצה הדתית להנגיש את שירותי הדת עבור כל תושבי העיר", הסביר הרב אלחרר, "המועצה תמשיך לספק במאור פנים ובכל הלב את כל שירותי הדת עבור כל אחד ואחת בעירנו".

מלשכת המועצה הדתית בבת ים נמסר בתגובה לכיפה כי תושבים המעוניינים בשירות יתקשרו למשרדי המועצה הדתית ובתיאום מול פעילי המועצה תקבע שעה מדויקת בה יגיעו המתנדבים על מנת לתקוע בשופר בשני ימי ראש השנה.