אלקנה: 3,000 דתיים ולא פחות מחמישה מועמדים דתיים לראשות המועצה

מי שרוצה להיות הכי קרוב למערב הפרוע, צריך לקפוץ בחודשים הקרובים לאלקנה ולגלות כיצד חמישה מועמדים משתתפים בקרב יריות יומיומי, בדרך אל ראשות המועצה. מי ומי הרצים? ניסינו לעשות לכם סדר

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 05/08/13 13:00 כט באב התשעג

אלקנה: 3,000 דתיים ולא פחות מחמישה מועמדים דתיים לראשות המועצה
cc-by-מיכאלי, צילום: cc-by-מיכאלי

ככל שאנו מתקרבים אל מועד הבחירות המקומיות, הפיצולים בתוך המגזר הדתי הולכים ומתרבים - אולם שיא חדש גילינו דווקא באלקנה, יישוב קטן בו 3,000 תושבים מגדירים עצמם דתיים, ולא פחות מחמישה (!) מתמודדים דתיים שונים רוצים לכבוש את ראשות המועצה.

המתמודדים כולם הינם תומכי ואנשי ”הבית היהודי“, אולם המפלגה בחרה להביע תמיכה רק באחד מהם. גורמים פנימיים במפלגה מגלים כי בימים הקרובים יוחלט האם להסיר את תמיכתה מהמועמד ולהכריז על כולם כנציגי המפלגה. בבחירות האחרונות כ-80% מתושבי המועצה הצביעו לבית היהודי.

כל חמשת המתמודדים מעוניינים להחליף את יו“ר המועצה הנוכחי, צדוק נהוראי, בטענה כי הוא לא מילא את תפקידו כראוי. בעוד הוא בונה על קדנציה נוספת, במטות המתחרים חושבים שאין לו שום סיכוי.

וייס, (צילום: יחצ)

בבית היהודי, בכל אופן, החליטו לתמוך במועמדותו של אריאל וייס. למפלגה ישנו נוהל תקין ומסודר כיצד מכריזים על מועמד שבין השאר צורך כינוס של מועצת הסניף, דבר של נעשה במינויו של וייס כנציג המפלגה. צירי מפלגת הבית היהודי וחברי מועצת הסניף תומכים למעשה במועמדים השונים כך שהמפלגה מפולגת מבפנים. אותם חברי מפלגה טוענים "הנחיתו עלינו את וייס כמועמד המפלגה בלי לקיים הליך מסודר". פעילים מקומיים יודעים לספר כי וייס הוא מי שריכז את מטה ניסן סלומיאנסקי בפריימריז הארצי של הבית היהודי. לטענתם, העובדה כי המפלגה בחרה דווקא בו הוא תוצאה של היותו מקורב לח"כ סולומינסקי שלטענתם היה זה שמשך בחוטים מאחורי הקלעים.

מכתב קבילה על תמיכת המפלגה בוייס נשלח למנכ"ל המפלגה ניר אורבך, שם בין השאר נטען כי תמוה מאוד לגלות כי המפלגה תמכה במועמד אחד, כאשר כל במתמודדים הינם מועמדים דתיים חברים או מצביעי הבית היהודי. "בין כה וכה ראשות המועצה תהיה בידי הבית היהודי, אז מה מדוע לבחור מועמד אחד?", אומר גורם באחד המטות. לטענתו של אותו גורם, אם המפלגה תזרים תקציבים למועמד מטעמה הרי שמועמדים נוספים יפנו למפלגות אחרות בבקשה לייצג אותם כך שהמועצה עלולה ליפול מידי הבית היהודי. "מעבר לכך, אנחנו לא רוצים להתחרות במפלגה שלנו", הוא אומר, "מדוע מכריחים אותנו להיכנס למצב בו המפלגה עלולה להפסיד". מכתב הקבילה נמצא על שולחנו של אורבך וגורמים במפלגה עושיים להכריע בסוגיה בשבועות הקרובים.

מועמד נוסף באלקנה הוא אסף מינצר, עורך דין במקצועו שהיה חבר מועצה תקופה מסוימת. חלק מתכניתו של מינצר היא להכניס תחת המועצה ישובים הסומכים לאלקנה שכיום נמצאים תחת מועצה אזורית שומרון, בהם שערי תקווה ועץ אפרים.

(צילום: יחצ)

לצידם מתמודד אריק גרניט, בעלים ומנכ"ל א. שלביט בע"מ המתמחה ייעוץ בתחום הביטחון אנרגיה ואיכות הסביבה והוא גמלאי צה"ל בדרגת אל"מ. אל ערב השקת קמפיין הבחירות שלו הגיעו 150 תושבים, רק לשם השוואה בהשקתו של אריאל וייס הגיעו כ-40 ובחוג בית ערך נפתלי בנט בתקופת הפריימריז למפלגה הגיעו 50. נוכחות בחוגי בית או ערבי השקה אינם מעידים על נצחון בטוח וגם לא על חצי נצחון אולם הם מספיקים כדי להכניס את שאר המתמודדים ללחץ. השלב הנוכחי בבחירות מוקדם כדי להצביע על מועמדים מובילים באמת. מתחרה קשוח אחר הוא נחשון מרגלית המכהן כסגן ראש המועצה וכיו"ר וועדת תכנון ובנייה, שרק בשבוע שעבר הכריז על מועמדותו.

גרניט (צילום: יחצ)

איך קורה שבמועצה עם רוב מוחץ לבית היהודי נרשם פיצול בין חמישה מתמודדים? במועצה קטנה ברור לכל המתמודדים מהן המטרות האזוריות כך שאין באמת הבדל מהותי בין מצעי הרשימות. הנתון שמכריע הוא זהות המועמדים עצמם והרשימות שלהם שטרם גובשו ופורסמו. מתמודד בעל ניסיון עשיר יותר, או כריזמטי יותר, יצליח לגרוף יותר קולות. אך מרכיב נוסף בסיפור הוא זיהוי של יו"ר המועצה הנוכחי כגורם חלש במערכה הפוליטית, כך שנוצר מצב בו כיסא יו"ר המועצה הוא טרף קל שרבים מעוניינים להשיגו - אם מאכפתיות ואם משיקולים של קידום אישי. אדם כמו חיים מיכאלי למשל, החליט לוותר על הטרף ועל התחרות על כיסא היו"ר והכריז כי ירוץ על מקום במועצה. הבעיה שבפוליטיקה הפנימית באלקנה הוא נכון להיום, יחיד סגולה.