אלקין לכיפה: המנהל האזרחי מקדם אג´נדות של השמאל

שר הקליטה זאב אלקין תוקף את המנהל האזרחי על רקע ההשתלטות על בתי דריינוף ואומר: "אני מצפה מממשלת ימין לקדם את ההתיישבות במקום להרוס"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/07/15 09:23 יב באב התשעה

אלקין לכיפה: המנהל האזרחי מקדם אג´נדות של השמאל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"הייתי מצפה משר הביטחון להשקיע מאמצים בהשלמת תהליך האישורים לבנייני דריינוף וקידום שכונת מגורים חדשה בהתאם להסכם האולפנה, במקום בפינוי מתיישבים. אין אבסורד יותר גדול מאשר להרוס בניינים שדקה אחרי זה יהיה אפשר לבנותם מחדש. בימים שאנחנו מציינים בכאב רב את אסון הגירוש מגוש קטיף וצפון שומרון הגיעה עת לבנות ולא עת להרוס!״, אומר שר הקליטה זאב אלקין בראיון ל'כיפה' על רקע ההשתלטות של המנהל האזרחי על בתי דריינוף לפנות בוקר.

"לצערי ממשלת ימין הורסת במקום לבנות", הוא אומר. זה מעשה שלא צריך היה להיעשות. אין לי ספק שמבחינה תפיסתית שר הביטחון רוצה לקדם את ההתיישבות, אבל אפשר לעשות הרבה יותר מול הפקידות של המנהל האזרחי, במיוחד בתקופה בה יש שרת משפטים שהיא הכי טובה להתיישבות, שר ביטחון מהימין וסגן שר ביטחון מהבית היהודי. הייתי מצפה מכל המערכת הרבה יותר יצירתיות ולחץ על הפקידות כדי למצוא פתרונות".

אלקין מבהיר כי למרות דבריו, הוא לא מקבל את הטענות כי מדובר בממשלת ימין שמקדמת בפועל מדיניות של ממשלת שמאל. "אני לא מסכים עם הטענה שאין הבדל בין ימין לשמאל. בימי שלטון הימין אנחנו נאבקים על בית כאן ובית שם, כשבממשלת שמאל כל ההתיישבות הייתה שוכבת על שולחן הניתוחים".

בדבריו קורא אלקין לייעל את המערכת, ותוקף את המנהל האזרחי. "היעוץ המשפטי של המנהל האזרחי הוא בעייתי ומנסה לקדם אג'נדות עצמאיות. אני מצפה משר הביטחון ומשרת המשפטים להשתלט על המנהל האזרחי ולפתור את הבעיות. צריך הרבה יותר נחישות מול הפקידות. ניתן לאשר את הבניינים תוך ימים ספורים, ובמקביל לקדם את בניית השכונה כחלק מהסכם האולפנה. אפשר כבר להתחיל בעבודות תוך קבלת האישורים, עשינו את זה בטיפול עם מגורשי גוש קטיף ואפשר לעשות את זה כאן".

עם זאת, מדגיש אלקין, ישנה בניה ביהודה ושומרון, זאת בניגוד לטענות ראשי ההתיישבות. "יש לא מעט בניה ביהודה ושומרון, הבעיה היא עם קידום תכנון. לא צריך להרגיל את הציבור לכך שיש הקפאה. בהחלט קריטי להמשיך לקדם תכנון אך זה לא נכון שאין בניה. יש בניה ותמשיך להיות בניה. ממשלת נתניהו מכהנת כבר שנה שביעית ועם כל הטענות שיש, ושיש גם לי, אפשר לראות בשטח כמה בונים וכמה נבנה. שום דבר לא ינצח את הבניה ביו"ש".

אלקין מתייחס לעליה של כ-250 יהודים ליישוב שאנור הלילה, ואומר כי הוא תומך בכל קנה מידה בהתיישבות מחדש ביישוב. "כבר בקדנציה הקודמת הגשתי עם חברתי, חברת הכנסת דאז אורית סטרוק, הצעת חוק לביטול חוק ההתנתקות כדי לאפשר מעשה מהסוג הזה. כולם מבינים את העוולה שנעשתה בגוש קטיף ואין שום סיבה שלא לחדש את ההתיישבות היהודית בשאנור. ההתנתקות הייתה טעות איומה וחייבים לתקן אותה ככל האפשר".