אלקין: הליכוד נמצא במצב סבוך בשל המרוץ הצמוד

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת זאב אלקין מתייחס לקמפיין הבחירות של הליכוד, קמפיין הבקבוקים ולמה לא יוקם מטה דתי בליכוד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/02/15 19:18 יד בשבט התשעה

אלקין: הליכוד נמצא במצב סבוך בשל המרוץ הצמוד
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אנו נמצאים במצב סבוך מבחינה פוליטית בשל המרוץ הצמוד", אומר הערב (ג') יו"ר הקואליציה זאב אלקין בראיון ל'כיפה' בעקבות הסקרים המראים על מנדטים ספורים בין הליכוד למפלגת המחנה הציוני.

בשבועות האחרונים אומנם הצליחו בליכוד לחזור לעצמם ולעקוף את המחנה הציוני, אך יחד עם זאת מדובר במרוץ צמוד למדי ככל שמדובר על זהות מפלגת השלטון לאחר הבחירות. אלקין מודה כי מדובר במצב בעייתי למדי.

"אני לא חושב שצריך להיצמד לסקר כזה או אחר. התמונה ברורה: אנו נמצאים במצב סבוך מבחינה פוליטית בשל המרוץ הצמוד. הסקרים האחרונים אמנם מראים כי הליכוד גדל והוא מוביל על פני העבודה אך מדובר ביתרון שברירי למדי", הוא אומר ומתעקש לקרוא ליריב 'העבודה' כשהוא מוסיף "ציונים, הם בטוח לא".

הוא משיב לשאלה מדוע לדעתו יש להצביע לליכוד ולא לבית היהודי שהודיע אף הוא שיתמוך בנתניהו להקמת הממשלה הבאה ואומר שבמצב הפוליטי כרגע בישראל כשעמדת ליברמן לא ברורה, עמדת כחלון לא ברורה ואפילו עמדת החרדים לא ברורה, אין ביטחון שיהיה לליכוד 61 המלצות בכדי להקים את הממשלה ויש חשש אמיתי שמלאכת הרכבת הממשלה תוטל על מפלגת העבודה והשמאל. "במקרה כזה כשאין 61 המלצות, גודל המפלגה משמעותי לא פחות ואולי אף יותר מכמות ההמלצות ובסיטואציה כזו גודל המפלגה יכול להיות המכריע האם תהיה כאן ממשלה של נתניהו או של מפלגות השמאל שחלקן כבר פוסט ציוניות" מתריע אלקין.

הוא מתייחס גם לקמפיין הבקבוקים שסער שתקשורת בימים האחרונים: "זה פעם ראשונה מאז 99 שיש סיכוי אמתי שהשמאל יכול להגיע לשלטון ולכן הם לא בוחלים בשום דרך בכדי להשפיע על עמדת הבוחר כמו שאנו רואים בקמפיין הבקבוקים של השמאל וכלי תקשורת שונים שמשתפים פעולה בצורה בוטה קמפיין זה דוגמא לכך כשהם לא מצליחים דרך התוכן לשנות את עמדת הבוחר אז הם מנסים לקעקע את דעות הבוחרים דרך פגיעה אישית נתניהו ואשתו".

"אנחנו לא צריכים לשחק בשני מסרים שונים", משיב אלקין לשאלה מדוע הליכוד לא מקים מטה דתי בדומה למפלגת יש עתיד. "אנשי יש עתיד לא יכולים להביא את המסרים הרגילים שלהם לבוחר הדתי ולכן הם פועלים עם מטה נפרד. אנחנו בליכוד פועלים עם אותם המסרים ועובדים בעיקר גיאוגרפית כשבאזורים מסוימים מכורח המציאות דוגמת מחוז ירושלים, שאני אחד מראשיו או מחוז מרכז בראשות חוטובלי אנו פועלים מול ציבור דתי גדול".

אלקין מוסיף כי תהיה גם פעילות ממוקדת לציבור דתי אם כי כנראה לא יהיה מטה. "מה שיפה אצלנו בליכוד שאין לנו מש"ק דת או משוריין דתי. יש לנו נציג של הציונות הדתית שנבחר בפריימריז למקום השני (יולי אדלשטיין נ.ל) ונציג נוסף ששימש כיו"ר ועדת חוץ וביטחון ויו"ר הקואליציה", הוא אומר בחיוך.

לשאלה מדוע הקמפיין של הליכוד מתמקד כמעט כולו בדמותו של נתניהו משיב אלקין כי בשורה האחרונה השאלה היא מי האיש שירכיב את הממשלה, "הציבור בישראל מזהה את המפלגות על פי ראשיהם ואנו חלק מהמשחק הזה. כמובן שחברי הכנסת והשרים פעילים בתקשורת מתראיינים ומביעים את עמדות הליכוד מעל כל במה".

לשאלה מה השאיפות הפוליטיות שלו בכנסת הבאה הוא משיב נחרצות "כרגע, יש לנו כרגע משימה עילאית למנוע מהשמאל לקחת את השלטון. לדעתי ללא ספק הם יחלקו את הארץ לפי גבולות 67 ויחלקו את ירושלים לא בכל פעם יהיה לנו נס כמו ב-99 שעראפת לא לקח את מה שברק הציע לו. הקב"ה לא עושה ניסים כל הזמן לפני המכה ואני חושש שהמכה תבוא לפני הנס. אם נצליח לנצח אני בטוח שגם הבעיה 'מה יעשה זאב אלקין' תפתר".

לשאלה כיצד הליכוד מתמודד עם הטענות בנושא הכלכלי ובנושא מחירי הדיור הוא משיב: "נכון שלא הצלחנו להביא לירידה משמעותית של מחירי הדיור. קיבלנו את הדברים במצב גרוע מאד של פער אדיר בין ההיצע לביקוש ועשינו כמה צעדים בכדי לקדם את זה ומה שקרה בשנה האחרונה עם חוק 'מע"ם אפס' של לפיד בזבז לנו שנה מיותרת שבה יכלנו אולי לקדם את הנושא יותר. למרבה הצער לא היה לנו מספיק כוח פוליטי בכדי להחזיק בתיקים החברתיים של הממשלה כמשרד השיכון ומשרד החינוך ולכן הגענו לפחות תוצאות. במשרד התחבורה והאנרגיה שהיו תחת ידינו רואים שם תוצאות מצוינות כמובן, שאם נקבל את הכוח מהציבור נוכל לטפל ביותר תיקים עם משמעות חברתית ולקדם אותם".

"מה שמונח כרגע על כף המאזניים זה גורל מדינת ישראל. כרגע עומדות בפני הבוחר שתי אופציות האחת, להצביע למפלגה שהיא ממש מתאימה לי או להסתכל על התמונה הכוללת ולנסות ולהשפיע על איזה שלטון יהיה כאן ימין או שמאל. אפשר אולי להיות צודק אך לא חכם ולשאת במחיר כבד ומסוכן למדינה ואני מקווה שהציבור יהיה מספיק חכם בכדי להבין את זה" אומר אלקין.

הסכם אי התקיפה של הליכוד עם הבית היהודי הוא כי גם בבית היהודי מבינים שאם יהיה ליכוד גדול הם יהיו החברים הבכירים בממשלה, אך אם הם יהיו גדולים ואנו נהיה קטנים יחסית, נשב זה לצד זה על ספסלי האופוזיציה ונראה את השמאל הורס את המדינה", מתריע ח"כ אלקין.