אלפי מתפללים בעצרות תפילה ליליות ברחבי הארץ

אלפי מתפללים התייצבו מול בית משפחת יפרח באלעד, במערת המכפלה ובצומת נוקדים, והתפללו להצלת החטופים. בגוש עציון מתיישבים הפגינו ודרשו לנקוט בצעדי ענישה ולחץ על הפלסטינים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/06/14 08:23 יז בסיון התשעד

אלפי מתפללים בעצרות תפילה ליליות ברחבי הארץ
הלל מאיר - סוכנות תצפית, צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית

בעוד השעות נוקפות לא נרשם מידע חדש אודות שלושת החטופים - נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח. בשעות הלילה המאוחרות (א') ביצעו כוחות צה"ל עשרות מעצרים ביהודה ושומרון בניסיון למצוא את השלושה.

אלפים הגיעו לעצרת תפילה מאולתרת ברחבת הכותל המערבי בחצות הלילה (מוצאי שבת) בהשתתפותם של הרב הראשי הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הרב שמואל אליהו, הרב חיים דרוקמן, השר אורי אריאל, סגן השר הרב אלי בן דהן וחבר הכנסת יוני שטבון.

(צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית)

המתפללים קראו תהילים ואת פרשת יציאת מצרים. שיא האירוע נרשם כשאת אחד מפרקי התהילים קרא יהודה וקסמן, אביו של החייל החטוף נחשון וקסמן ז"ל שנרצח בעת ניסיון הפריצה למבנה בו החזיקו בו המחבלים בביר נבאללה.

(צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית)

בחברון התקיימה תפילה המונית במערת המכפלה בהשתתפות מאות אנשים, אישי ציבור, רבנים, בני משפחה וחברים לשלום החטופים.

(צילום: דוברות הישוב היהודי בחברון)

באלעד התייצבו אלפים לתפילה למען החטופים, בבתי כנסת ומול ביתו של אייל יפרח, אחד החטופים. בצומת נוקדים ארגנו תלמידי המכינה הקדם צבאית נוקדים תפילה בהשתתפות חבר הכנסת ויו"ר ועדת חוץ וביטחון זאב אלקין.

(צילום: גלעד פרידמן - סוכנות תצפית)

בגוש עציון קיימו מאות מהתושבים משמרת הזדהות ומחאה בצומת גוש-עציון, בדרישה לנקוט בכל הצעדים האפשריים כדי להחזיר את החטופים הביתה.

במקביל, במועצה האזורית גוש-עציון התקיימה ישיבת מועצה מיוחדת, בראשות ראש המועצה, דווידי פרל עם מנהלי אגפים, ונציגי ישובי המועצה ובה הוא מעדכן את הנוכחים בהתפתחויות האחרונות, בנוסף מנחה ראש המועצה את הנוכחים להעניק את כל הסיוע הנדרש למוסד ולתלמידים וזאת בתיאום עם משרד החינוך.

(צילום: גד כהנא)

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש- עציון: "בשעה קשה זו, אני מבקש לחזק את משפחות הבנים היקרים, ומתפלל יחד עם כל עם ישראל לשלומם ולחזרתם לביתם במהרה. אני קורא לממשלה לנקוט בצעדים אופרטיביים של ענישה ולחץ על הפלסטינים וכן לפעול לחיזוק ההתיישבות ע"י בנייה מסיבית וסיפוח גוש -עציון תחילה".

עם תום ישיבת הקבינט אמש (מוצאי שבת) שוחח השר נפתלי בנט עם משפחות החטופים ואמר להם: ״הממשלה תהפוך כל אבן כדי להחזיר את הילדים שלכם הביתה. חטיפת ילדים לא תעבור בשקט ולא תשתלם לכל גורם שהיה מעורב בה, לא למחבלים ולא לשולחיהם ותומכיהם. מול הטרור אנו נגלה אגרוף ברזל. זה הזמן של כל עם ישראל להרבות בתפילות, ולהישאר מאוחדים, חזקים ונחושים- לא ישברו אותנו״.

היום (א') תיערך תפילת ענק בחינוך הדתי להצלת החטופים. כ-300,000 תלמידי החינוך הממלכתי דתי יפסיקו בשעה 11:30 את הלימודים ויצטרפו לתפילה המונית שתשודר בשידור חי מישיבת מקור חיים בגוש -עציון.

התפילה המרכזית תתקיים בישיבת 'מקור חיים', (בה לומדים שניים מבין החטופים), בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל, ראש הישיבה הרב דב זינגר והנהלת החינוך הממלכתי דתי בישראל. התפילה תשודר בשידור חי לכל בתי הספר וכן לציבור הרחב באמצעות אתרי האינטרנט.

אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החינוך הדתי: "בשעה קשה זו, יחד עם כל עם ישראל, ליבנו עם המשפחות היקרות, וכולנו עומדים בתפילה לשיחרורם והצלחתם של נפתלי, גלעד ואייל תלמידינו - ילדינו היקרים. אנו קוראים לכולם להצטרף היום לתפילתם של תינוקות של בית רבן." ואל כביר לא ימאס תפילת רבים"."

הרב שמואל אליהו פרסם תפילה מיוחדת להצלת החטופים:

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב יוֹסֵף מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן דָּוִד וּשְׁלֹמֹה, הוּא יגן ויִשְׁמֹר על הנערים שנחטפו: יעקב נפתלי בן רחל. גלעד מיכאל בן בת-גלים. אייל בן איריס-תשורה. ויחזירם לביתם במהרה.

אנא ה' היה נא עם החיילים. שמור עליהם. הגן עליהם. תן להם חכמה בינה ודעת. הדריכם בדרך ישרה למצוא את המחבלים ולאבדם מן העולם. קיים בהם: "ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם". ויזכו להשיב את החטופים לביתם בריאים ושלמים. אָמֵן ואמן.