אלפי בני נוער השתתפו בעצרת באלעד

אלפי בני נוער הגיעו לעצרת ביוזמת ח"כ יוני שטבון בשיתוף תנועות הנוער הדתיות ועיריית אלעד. "אלפי הנערים שהגיעו הם הוכחה שלעם חזק יש נוער חזק"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 07/07/14 10:49 ט בתמוז התשעד

אלפי בני נוער השתתפו בעצרת באלעד
דוברות יוני שטבון, צילום: דוברות יוני שטבון

אלפי בני נוער דתי לאומי מכל רחבי הארץ השתתפו אמש (א') בעצרת באמפי פארק בעיר אלעד, תחת הכותרת "נוער חזק לעם חזק", ביוזמת חבר הכנסת יוני שטבון. העצרת, תולדת מיזם משותף בין ח"כ שטבון לתנועות הנוער בני עקיבא, עזרא ואריאל, מפעלות הציונות הדתית ועיריית אלעד, נערכה ולא בכדי דווקא ביום האחרון לשבעת ימי האבל על אייל,גיל-עד ונפתלי הי"ד. "לעם חזק", אמר שטבון, "יש נוער חזק, והוא הוכיח זאת הערב".

בעצרת, אותה הנחה העיתונאי והפובליציסט ידידיה מאיר, השתתפו ונשאו דברים הרב שמואל אליהו שדיבר על חשיבות האחדות וריגש את הקהל, ר' ישראל פרוש ראש עיריית אלעד שהתייחס לחוסן החברתי והלאומי שלנו, הרב דב זינגר ראש ישיבת מקור חיים שהדגיש את חשיבות מצוות ואהבת לרעך כמוך, הרב אברהם נחשון רב הקהילה הדתית לאומית בעיר שדיבר על ההתמודדות האמונית בימים קשים שכאלה ומאיה אוחנה מורנו אלמנתו של סא"ל עמנואל מורנו הי"ד שדיברה על התמודדות עם כאב וצמיחה מאפלה לאורה. את הערב ליוו בשירה סוחפת יונתן רזאל, יצחק מאיר ואבי בניון. יצוין, כי כלל האמנים, הדוברים והמנחה השתתפו בכנס בהתנדבות מלאה.

ח"כ שטבון, סיפר שהרעיון לעצרת נולד בבית משפחת יפרח מייד לאחר היוודע הבשורה על מות הנערים. בדבריו, התייחס שטבון לחשיבות הנוער בחברה הישראלית ואמר כי "האחריות של העם היא על החוסן הלאומי, הנוער הוא חוד החנית של המאבק על החוסן. הנוער הנפלא שהגיע הערב לאלעד בהמוניו הוא הוכחה שלעם חזק יש נוער חזק". שטבון התייחס גם למציאות הביטחונית ואמר כי "ברגעים אלו, מותקפת מדינת ישראל בהרבה חזיתות. אבל היום ברור לכולם שהחזית המרכזית היא המאבק על הרוח היהודית והציונית שלנו כעם וכמדינה. מחבלי החמאס שחטפו את הבנים עשו זאת במטרה לשבור את הרוח והחוסן שלנו כחברה". שטבון קרא לנוער להוביל,"הנסיבות האחרונות והאתגרים למולם ניצבת ישראל, הופכים אתכם לחוד חנית חשוב ומשמעותי. הנוער מוכרח ליזום ולהוביל רוח חלוצית של עשייה ובנייה חברתית. זאת האחריות שלכם, שלנו".