אלפים עלו לקברו של הראי"ה קוק

כשהשנה, לראשונה, אורגנה האזכרה כאירוע רשמי בחסות הרבנות הראשית לישראל והמשרד לשירותי דת. השר אורי אריאל: "זוכים להחזיר עטרה ליושנה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 09/08/13 10:56 ג באלול התשעג

אלפים עלו לקברו של הראי"ה קוק

כ-3,000 איש עלו הבוקר לקברו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק, זאת לציון יום פטירתו החל היום (ו‘) - ג‘ אלול. האזכרה אורגנה לראשונה על ידי המשרד לשירותי דת בשיתוף הרבנות הראשית לישראל טקס אזכרה במלאת 'עז' שנים לפטירתו. הראי"ה קוק זצ"ל הוא הוגה ומקים הרבנות הראשית והמועצות הדתיות ונחשב כמורה דרכה של הציונות הדתית.

אל מתחם הציון הגיעו משעות הבוקר רבנים ביניהם הרב זלמן מלמד, הרב צבי טאו, הרב שטרנברג, הרב בזק, הרב ישעיהו דורון, הרב יעקב שפירא, הרב וידר והרב בדיחי. למקום הגיע גם השר אורי אריאל סגן השר לשירותי דת הרב בן דהן וח״כ יוני שטבון.

השר אורי אריאל, שיזם ודחף את העלייה לקברו של הרב קוק כבר לפני שלוש שנים הגיע גם הוא להשתתף בעלייה ואמר כי "אנו זוכים להחזיר עטרה ליושנה ולתת לאחד מגדולי הדור שקמו בארץ ישראל את הכבוד המגיע לו. אני שמח לראות כאן אלפי אנשים, רבנים חשובים תלמידי ישיבות ועמך ישראל, שכולם מוקירים את זכרו של הרב קוק. למרות שכולם ממהרים להתכונן לשבת אלפי יהודים פינו את זמנם ובאו. כאן, מול הר הבית ומקום המקדש אני מתפלל ותחזינה עינינו בשובך לציון. במהרה בימינו".

זו השנה השלישית בה מתקיימת ביוזמת שר השיכון והבינוי ח"כ אורי אריאל עלייה מאורגנת של גופי הציונות הדתית להר הזיתים. בשנה שעברה עלו כעשרת אלפים איש, ביניהם הרבנים ואישי ציבור. המארגנים דאגו לכל הצדדים הטכניים: הסעות מסודרות, סדרנים, אוהלי צל ושתייה. העלייה הציבורית נועדה לחזק את הקשר לדמותו ותורתו, התורה הגואלת, של הראי"ה קוק זצ"ל, ולבטא את המאחד בעם ישראל.