אלפים ליוו למנוחות את מלאכי רוזנפלד: תעודד אותנו מהשמיים

אלפים במסע ההלוויה של מלאכי רוזנפלד שנרצח בפיגוע שלשום בכביש אלון. נפתלי בנט: כשהאויבים רוצחים אנחנו בונים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/07/15 13:06 יד בתמוז התשעה

אלפים ליוו למנוחות את מלאכי רוזנפלד: תעודד אותנו מהשמיים
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

אלפים ליוו למנוחות בבית העלמין בכוכב השחר את מלאכי רוזנפלד הי"ד, שנרצח שלשום בפיגוע הירי בכביש אלון, בנוכחות אישי ציבור, בני משפחה וחברים.

אביו אליעזר ספד לו: "מלאכי היקר, אהוב שלי. איך השם הזה התאים לך - מלאך. איזו גאווה הייתה לנו בך. מלאכי - אני התחלתי לנגן כשאלוהים לקח את דוד שלך, יצחק. אחרי 22 שנה הוא לקח את יצחקי המתוק (בנו הטייס של רוזנפלד שנהרג בנחל צאלים ב-2002 נ.ל), מערכה שניה, ואז התחלתי לשיר. לעמוד כל ערב על במה ולנגן מתוך שריפה בלב, לשמוח ולשמח. ועכשיו אנחנו מגיעים למערכה השלישית. מה, אלוקים אדירים? לא שרנו מספיק טוב? מה לא עשינו טוב?", תהה האב השכול.

[embed]https://www.facebook.com/100001449939100/videos/938004202924569/?__mref=message_bubble[/embed]

איתיאל אוחנה, חברו של רוזנפלד, ספד לו בבכי: "בחיים לא הייתה לך דקה פנויה. כל רגע תמכת, הקשבת וייעצת לכולם. אף פעם לא היה לך זמן לעצמך. לא יהיה לי עם מי לדבר עכשיו. לא יהיה לי חבר טוב. היה לנו קשר דרך העיניים שאף אחד לא היה מבין. אפילו לא אשתי. אני לא מאמין ולא מעכל שאני מדבר עליך בלשון עבר".

שר החינוך וחבר הקבינט, נפתלי בנט, נשא אף הוא דברים בלוויה הטעונה ואמר: "המתיישבים ביהודה ושומרון הם החלוצים של 2015, הם אלה המגינים עלינו ביטחונית באזור המרכז, הם אלו המגינים עלינו מוסרית בפני העולם. בפעם האחרונה שגירשו מתנחלים מביתם, במהלך נוראי וכואב לעמנו לפני עשור - זה נגמר בטילים על נתב"ג ובדו"חות נבזיים של האו"ם.

"בזמן שאתם, האויבים, רוצחים, אנחנו בונים. אתם בונים תכניות שטניות איך לקחת חיי יהודים. אנחנו בונים בתים, מתרחבים וגדלים, יולדים ומשחקים כדורסל והולכים למעיין. חיים. כשאנו משחקים לפי החוקים, חוקים אנושיים, מוסריים ויהודיים, הם מתנהגים כחיות אדם. כשאנחנו מסכנים את חיי חיילנו כדי לא לפגוע בחפים מפשע, האויב שלנו מסכן את חייו כדי לפגוע בחפים מפשע. כשאנחנו מסכנים את חיי חיילינו כדי להגן על ילדים, האויב שלנו מסכן את חיי ילדיו כדי לפגוע בנו.

"מלאכי, איבדנו אותך אתמול. אבל כמו תמיד בהיסטוריה של העם היהודי - אנחנו, הקבוצה שלך, נעלה מהספסל וננצח. אתה תעודד אותנו מהשמיים ותבקש עלינו כוחות מהשמיים. תהא נשמתך צרורה בצרור החיים", אמר בנט.

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, השתתף אף הוא בלוויה, אך לא נשא דברים. בהתייחסו לפיגוע אמר: "כשבניו של אהרון מתו, כתוב "וידום אהרון" אך יש דרגה גבוהה יותר והיא דרגתו של דוד המלך: "למען יזמרך כבוד ולא יידום. זו הדרגה של אלעזר רוזנפלד אביו של מלאכי הי"ד, שכל עניינו לשיר ולשמח ואפילו בהלוויה הוא שר "אפילו בהסתרה של ההסתרה הקב"ה נמצא".

"מערכת הביטחון תעשה הכל כדי למצוא את הרוצחים, אני קורא למערכת המשפט לשנות מדיניות ולאפשר את גירושן מן הארץ של משפחות המחבלים. יש שני מישורים, המחבל עצמו והמישור של הרשות הפלשתינית ושניהם אשמים. הדרך היחידה להפסיק את הפיגועים ברמה של המחבל הבודד היא לגרש את משפחתו מן הארץ. לגבי הרשות הפלשתינית שמאפשרת הסתה בתכניות הטלוויזיה ובתכניות הלימודים, יש לחזק את ההתיישבות היהודית ולאשר עוד ועוד תב"ע".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן