אלפים חגגו את חול המועד בחומש: "חלק בלתי נפרד מארץ ישראל"

השר יאיר שמיר הבטיח לחוגגים ביישוב, שפונה מיושביו לפני כ-7.5 שנים, כי "עוד נקים מחדש את הבתים באזור". בני קצובר: "ברצוננו לשוב ולחדש את התיישבות שנחרבה ללא סיבה ותועלת"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/03/13 16:47 טז בניסן התשעג

אלפים חגגו את חול המועד בחומש: "חלק בלתי נפרד מארץ ישראל"
יחצ, צילום: יחצ

אלפים חגגו היום (ד‘) את פתיחת חול המועד פסח ביישוב חומש, אשר פונה מיושבים לפני כ-7.5 שנים במהלך יישום תוכנית ההתנתקות. השנה הגיעו למקום נציגים בכירים מהממשלה, בהם השר יאיר שמיר וסגן שר הביטחון דני דנון, אשר הביעו תמיכה במתיישבים ואף בחזרת ההתיישבות אל חומש.

שר החקלאות יאיר שמיר אמר היום בחומש כי "זו ארצנו, בחג החירות חשוב שנזכור כי החירות ניתנה לנו עם המחויבות, מחויבות לארצנו ולזהותנו. במאבק בין אנשי האמונה לאנשים פרקטיים, לעולם ינצחו אנשי האמונה, גם אם בראייה קצרת מועד זה נראה אחרת. מי ייתן ויום אחד נקים מחדש את הבתים באזור, נגדל בהם את הילדים ונשכח את האירוע המביש לפני 8 שנים“.

סגן שר הביטחון, דני דנון, אמר כי ”כולם מבינים את החשיבות של חומש והיישובים, הם כיפות הברזל האמיתיות. בזכות ההתיישבות ביהודה ושומרון יש היום ביטחון בתל אביב“. גם יו“ר ועדת הכספים, ח“כ ניסן סלומינסקי, הצטרף אל החוגגים והדגיש כי ”חומש היא חלק בלתי נפרד מארץ ישראל“.

בני קצובר, יו“ר ועד מתיישבי השומרון, אמר כי ”שש שנים מאז שחודשה ההתיישבות בחומש, ראוי לשוב ולחזק את הניסיונות לחזור לשם במלוא העוצמה. סיורים של שרים, ח"כים ורבנים למקום מקרבים אותנו לשם ובוודאי קריאה גדולה של ציבור אוהבי ארץ ישראל ברצוננו לשוב ולחדש את ההתיישבות שנחרבה שם ללא סיבה וללא תועלת. דווקא אירוע השנה האחרונה בדרום שבים וממחישים את הטיפשות וחוסר המחשבה ב'התנתקות', שהכפרה עליה תהיה חזרתנו לשם בעוצמה כפולה ומכופלת".