אלפים השתתפו באירוע "תשובה באהבה" של מכון מאיר

בכנס ההתעוררות השנתי של המכון, בו השתתפו כ-3,000 איש, אמר הרב הראשי דוד לאו כי "ה´ מבקש מאיתנו להיות ביחד, אחד עם השני, לחשוב אחד על השני ולדרוש בטובת השני"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/09/13 11:01 ח בתשרי התשעד

אלפים השתתפו באירוע "תשובה באהבה" של מכון מאיר
מיכאל הרוש, צילום: מיכאל הרוש

כנס ההתעוררות השנתי של מכון מאיר התקיים אמש (ד'), זו השנה ה-14, בעיצומם של הימים הנוראים. בכנס - ”תשובה מאהבה“ - השתתפו כ-3,000 איש והוא התקיים בשיתוף עיריית ירושלים ובעידוד המחלקה לתרבות תורנית.

באירוע התקיימו מגוון שיעורים, החל משעות הבוקר ועד הערב, לגברים ולנשים ברוח הימים הנוראים. כמידי שנה, גם בכנס הנוכחי כאמור, הגיעו אלפי משתתפים כדי להתחזק ולהתעורר בתקופה של בין כסה לעשור - גברים, נשים, תלמידי ישיבות, מכינות, אולפנות ומדרשות ובוגרי מכון מאיר לדורותיהם.

הרב דוד לאו באירוע, אמש (צילום: מיכאל הרוש)

הכנס התקיים במעמד הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו. האירוע כלל שיעורים לגברים ונשים ממיטב הרבנים והרבניות מרחבי הארץ: הרב אורי שרקי, הרב אייל ורד, הרב ערן טמיר, הרב ראובן פיירמן, הרבנית עידית איצקוביץ, הרב שמואל אליהו, הרב ליאור אנגלמן, הרב יהושע שפירא, הרב אלישע וישליצקי והרב שלמה אבינר. בין שיעורי התורה התקיים מופע מוזיקלי של הזמן יונתן רזאל.

הרב שלמה אבינר דיבר על ספר אורות התשובה של הרב קוק העוסק בתשובה מאהבה ועל כך שהתורה אומרת לאדם, לך תהיה יותר ממה ש"אתה". "יש צורך לעשות איזון מדויק של אהבה ויראה - אל תוסיף כלום ואל תוריד כלום. אל תשנה את הסדר, זו מלאכת מחשבת שאי אפשר לתאר“, אמר הרב אבינר.

הרב הראשי לאו ציין את הפסוק "קרוב ה' לכל קוראיו, לכל אשר יקראו באמת". לדבריו, "אלו שמנצלים את הימים הקדושים הללו ועומדים ביראה מול בורא עולם, אליהם קרוב הקב"ה. ה' מבקש מאיתנו להיות ביחד, אחד עם השני, לחשוב אחד על השני ולדרוש בטובת השני. 'למען אחי ורעי אדברה שלום בך'. אם נשתדל כל אחד למען אחי ורעי, זה יגורם לכך שזה יהיה למען בית ה' אלוקינו. אם נרצה אחד את טובתו של הזולת זה יהיה למען בית ה' אלוקינו".