אלפים בעצרת ברחבת הכותל המערבי

אלפים גודשים בשעות אלו את רחבת הכותל המערבי ומשתתפים בעצרת תפילה המונית להצלת שלושת החטופים – גיל-עד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/06/14 19:17 יז בסיון התשעד

אלפים גודשים החל מהשעה 19:00 את רחבת הכותל המערבי ומשתתפים בעצרת תפילה המונית להצלת שלושת החטופים מגוש עציון - גיל-עד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל.

המונים מכל רחבי הארץ נוהרים הערב (א') לכותל המערבי, לעצרת התפילה להצלתם של הנערים החטופים, בעקבות פנייתו של הרב הראשי דוד לאו. הרב לאו הודיע אמש (מוצאי שבת) על כינוס מועצת הרבנות בהשתתפות הרבנים הראשיים, הרב יצחק יוסף וחברי המועצה ברחבת הכותל יחד עם כל עם ישראל לתפילה ולזעקה לשלום הנערים החטופים.

מאז ההודעה על העצרת הודיעו גופים רבים, ארגונים ומוסדות מכל חלקי העם כי ישתתפו בעצרת - אשר תהפוך למפגן סולידריות ותפילה.

בין הגופים והאישים אשר הגיעו: חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, שרים בכירים, ח"כים, רבנים, עשרות ראשי ישיבות מכל חלקי עולם התורה, חניכי בני עקיבא, חניכי המכינות הקדם צבאיות, אלפי מתנדבי "זק"א" ו"איחוד הצלה" אשר הנהלות הארגונים קראו למתנדביהם להגיע לעצרת בכותל, סטודנטים מתנועת אם-תרצו ופעילי תנועת ישראל שלי.

רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', העמיד לרשות האירוע את כל הצרכים הנדרשים.

בתוך כך, מתוך רצון לאחד את עם ישראל בכל רחבי תבל, שוחח היום (א') הרב הראשי דוד לאו שליט"א עם רבני מדינות, ובהם ועידת רבני אירופה, ארגון הRCA בארה"ב ולרבה הראשי של דרום אפריקה הרב זאב גולדשטיין. כן פנה הרב לאו לכל אלפי שלוחי חב"ד בכל פינה בעולם כדי שיצטרפו בשעה 19:00 שעון ישראל לתפילה עולמית משותפת. הרב דוד לאו אומר כי "זו העת לאחדות, להוכיח כי כל ישראל ערבים זה לזה. נוכיח לאויבינו המבקשים ברעתנו כי עם ישראל חי וקיים, ובכוח התפילה נראה בקרוב את בנינו שבים לביתם להוריהם ולעם ישראל בריאים ושלמים".

גם ברשתות החברתיות העלו פוסטים המבקשים מהגולשים בבית להשתתף באופן אקטיבי בעצרת ההמונית, אשר הינה כפי הנראה עצרת התפילה הגדולה ביותר אי פעם, שכן היא מתרחשת במקביל בארצות רבות. בקבוצת הפייסבוק דוסים מצייצים ביקשו מהגולשים לקרוא פרקי תהילים בשעה 19:00 כשליבם עם המתפללים בכותל המערבי.